Reklama
Rozwiń
Reklama

Konkurencja Chiny-USA. Nowe ograniczenia w branży motoryzacyjnej

Amerykański Departament Gospodarki chce nowych ograniczeń dla chińskich i rosyjskich technologii. Można zakładać, że finalnie będą one miały wpływ na cały globalny łańcuch dostaw, w tym producentów aut z Niemiec i ich dostawców z Polski.

Publikacja: 30.10.2024 10:30

Wojna handlowa dotknie także motoryzację?

Wojna handlowa dotknie także motoryzację?

Foto: Adobe Stock

W maju br. Stany Zjednoczone zapowiedziały sięgające 100 proc. podwyższenie ceł na chińskie samochody elektryczne. Podążając za Waszyngtonem podobne decyzje podjęło wiele innych państw i organizacji, w tym Unia Europejska.

Podczas gdy uwaga mediów wciąż skupia się na nowych taryfach w elektromobilności, w trwającym konflikcie handlowym między USA a Chinami, pojawia się nowy front regulacyjny w dziedzinie zaawansowanych technologii motoryzacyjnych. Chodzi o zaproponowane przez Departament Gospodarki (Department of Commerce) regulacje dotyczące pojazdów podłączonych do sieci (CV - connected vehicles). Ze względu na rolę rynku amerykańskiego w światowej branży motoryzacyjnej będą one miały znaczenie dla wszystkich - w tym polskich - przedsiębiorstw specjalizujących się w mobilności i związanych z nią rozwiązaniach z branży IT.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Eksport
Trójka liderów eksportu - wskazała ich PAIH
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Eksport
Arabia Saudyjska - od Wizji 1930 do Wizji 2030
Eksport
Afryka to kontynent przyszłości i perspektywiczny kierunek dla polskiego biznesu
Eksport
Polska na Expo w Japonii pokazała się z dobrej strony
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Eksport
Polskie firmy technologiczne coraz odważniej patrzą na Dubaj
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama