Europejska sieć łączy przedsiębiorców – także tych z Polski i Wielkiej Brytanii

Korzystając z sieci Enterprise Europe Network można również znaleźć kontrahentów spoza Unii Europejskiej, w tym brytyjskich. Część z nich aktualnie poszukuje dostawców z Polski.

Publikacja: 18.09.2023 13:00

Polscy przedsiębiorcy mogą osiągnąć na rynku brytyjskim wysokie marże.

Polscy przedsiębiorcy mogą osiągnąć na rynku brytyjskim wysokie marże.

Foto: Adobe Stock

Enterprise Europe Network (EEN) to potężna sieć wspierająca mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa we wchodzeniu na rynki zagraniczne. Pomimo umieszczenia w jej nazwie kontynentu europejskiego jest obecna w ponad 60 krajach na całym świecie, zrzesza ok. 600 organizacji i ma ponad 3 tys. ekspertów.

Według Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) niespełna 5 proc. polskich firm sprzedaje swoje wyroby za granicę, a tylko ok. 1 proc. czyni to ze świadczonymi przez siebie usługami. Tak niskie wskaźniki ujemnie wpływają na tempo rozwoju polskiego biznesu, a więc i całej gospodarki. W jej internacjonalizacji pomaga Enterprise Europe Network (EEN), która tłumaczy i motywuje to następująco: „bez wątpienia polscy przedsiębiorcy mają ogromny potencjał, by ruszać na podbój zagranicznych rynków, jednak internacjonalizacja wymaga odpowiedniego zaplanowania i przygotowania firmy do podjęcia działań, a następnie ich wdrożenia.”

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Eksport
Okazje dla polskiego biznesu technologii medycznych do zaistnienia w Irlandii
Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?