Największy w Azji przewoźnik pod względem obrotów stracił w ostatnim kwartale 99 mld jenów (750 mln euro) i rozgląda się za inwestorami, którzy wzmocniliby jego finanse przed restrukturyzacją, która będzie oznaczać cięcia załogi, liczby obsługiwanych tras i sprzedaż aktywów.
– Akcje JAL mogą być wysoko notowane, bo zmalała niepewność co do sytuacji finansowej przewoźnika, ale potrwa to krótko – mówi Kazuhiro Takahashi z Daiwa Securities SMBC. – Inna sprawa, czy JAL uda się normalnie funkcjonować. Najważniejsze będą szczegóły ewentualnych umów i to, jak przewoźnik wykorzysta je do zmiany stylu zarządzania.
„WSJ” podał, że JAL chce uzyskać na przekształcenia 250 mld jenów (2,8 mld dol.), Delta jest gotowa przejąć za 550 mln dol. 11,2 proc. JAL, AA mówi o zawiązaniu spółki.