Inditex, właściciel 4430 sklepów w 73 krajach, wypracował do 31 lipca zysk netto 375 mln euro (-8 proc.) i obroty 4,861 mld (+7 proc.). Anne Critchlow z SocGen oceniła, że w porównywalnych warunkach sprzedaż w I kwartale zmalała o 3 proc., a w drugim o 1 proc. i uznała to za dobrą tendencję.

Hiszpanie wypadli lepiej, bo postawili na Azję i na nowe sklepy (otworzyli ich 166, w całym roku ma być 370 – 450), planują poprawę w II półroczu, także dzięki uruchomieniu w Hiszpanii, we Francji, w Niemczech, W. Brytanii, we Włoszech i w Portugalii internetowej sprzedaży nowej kolekcji Zary . Taka sprzedaż stanowi teraz zaledwie 3 – 5 proc. europejskiego rynku odzieży szacowanego na 300 mld euro rocznie, ale według firmy doradczej Forrester wzrośnie o ponad 50 proc. w W. Brytanii i Niemczech do 2014 r.