Potwierdziło to apetyt inwestorów na kapitał akcyjny pierwszej od 20 miesięcy pierwotnej oferty publicznej na tej giełdzie.
Na początku sesji akcje zyskały 4,9 proc., potem skoczyły o 15,58 proc. Na zamknięciu drożały o 8,37 proc. Cenę emisyjną debiutu ustalono na 4,3 euro (widełki wynosiły 3,6 – 4,5 euro). Dało to wartość spółki 216,7 mln euro.
[wyimek]8,37 proc. do 4,66 euro zyskały na zakończeniu sesji w dniu debiutu akcje spółki Yoox [/wyimek]
Oferta obejmowała nowe akcje i cesję części będących w posiadaniu obecnych udziałowców, funduszy inwestycyjnych oraz założyciela i szefa Yoox, Federico Marchettiego. Spółka pozyskała 95 mln euro świeżej gotówki na rozwój. Po dziewięciu miesiącach Yoox zwiększył sprzedaż o 48,8 proc., do 106,7 mln euro, osiągając zysk netto 2,8 mln po stracie 400 tys. rok temu. Europejski rynek IPO osiągnął po III kw. wartość tylko 741 mln dol. wobec 35 mld w Azji. W IV kw. nastąpiło ożywienie do 4,1 mld.