TFI kuszą internautów

Przybędzie konkursów, w których za duże wpłaty do funduszy można dostać m.in. laptopy czy wycieczki

Publikacja: 07.01.2010 21:53

TFI kuszą internautów

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Batalia o klientów Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych zatacza coraz szersze kręgi. Coraz bardziej jest też zacięta w internetowych kanałach sprzedaży jednostek, szczególnie w mBanku. TFI organizują kolejne konkursy, w których klienci zdobywają nagrody rzeczowe w zamian za wpłacenie do funduszy dużych pieniędzy.

Właśnie dobiega końca konkurs Amplico TFI. Na nagrody liczyć mogą ci, którzy za pośrednictwem mBanku w okresie od 9 listopada do 9 grudnia 2009 r. wpłacili do jednego z funduszy lokujących przynajmniej część portfela w akcjach co najmniej 10 tys. zł, i nie wypłacą ich przed 10 stycznia tego roku. Do wygrania są m.in. trzy laptopy.

Równocześnie dla klientów mBanku trwa konkurs DWS TFI. Zasady są podobne. Pieniądze trzeba wpłacać w okresie od 16 grudnia 2009 r. do końca stycznia 2010 r. i nie wypłacić ich przed 27 lutego tego roku. Główna nagroda to warta 8 tys. zł wycieczka do jednego z krajów BRIC (Brazylii, Rosji, Indii lub Chin). Jak mówi wiceprezes DWS TFI Zbigniew Wójtowicz, towarzystwo chce w ten sposób zwrócić uwagę na fundusz lokujący w BRIC.

– W 2009 r. zorganizowaliśmy kilkanaście konkursów przy współpracy różnych TFI. Zależy nam przede wszystkim na promowaniu samego inwestowania w fundusze, nie w konkretne produkty – mówi Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. – Na ten rok planujemy kolejne – dodaje.

Dlaczego TFI chcą współpracować właśnie z mBankiem? – W tradycyjnych punktach sprzedaży możemy inaczej dbać o sprzedaż produktów, na przykład postarać się, by trafić do planu sprzedażowego – mówi szef jednego z TFI. Chodzi o to, by np. zaproponować dystrybutorowi większą prowizję. – W internetowych kanałach sprzedaży klient sam dokonuje wyboru. A Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku to największa i najbardziej popularna platforma – dodaje nasz rozmówca.

Przedstawiciele mBanku twierdzą, że takie promocje cieszą się zainteresowaniem klientów. Jednak niektórzy przedstawiciele branży są sceptyczni. – To skuteczna forma promocji, jeśli nie stosują jej inni – podkreśla Mariusz Staniszewski, prezes Noble Funds TFI.

Allianz TFI już organizowało konkursy z rzeczowymi nagrodami, np. iPhonami, notebookami. – Jednak z naszych doświadczeń wynika, że najbardziej skutecznym narzędziem są całkowite lub częściowe zniżki w opłatach manipulacyjnych oferowane w sieci konkretnego dystrybutora. To oferuje konkretną korzyść każdemu klientowi – mówi Romana Rucińska, dyrektor departamentu sprzedaży w Allianz TFI. – Pierwsza połowa tego roku może być dobrym okresem na wspieranie działań sprzedażowych promocjami. Szczegółowe rozwiązania omawiamy obecnie z dystrybutorami – dodaje.

– Obniżanie lub znoszenie opłat manipulacyjnych jest dość skutecznym narzędziem przekonywania klientów, którzy są zdecydowani co do formy inwestowania, ale wahają się, kiedy ją rozpocząć. Dużo większe znaczenie dla większości klientów mają jednak dobre wyniki inwestycyjne – komentuje Bohdan Białorucki, rzecznik Aviva Investors TFI. Zdaniem Krzysztofa Stupnickiego, prezesa Amplico TFI, w tym roku promocje w ogóle nie będą szczególnie potrzebne. – Klienci sami będą chętnie wracać do funduszy. Wystarczającym bodźcem będą historyczne wyniki. Oczekuję, że tegoroczne saldo wpłat i wypłat wyniesie kilkanaście miliardów złotych – przewiduje Stupnicki.

Batalia o klientów Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych zatacza coraz szersze kręgi. Coraz bardziej jest też zacięta w internetowych kanałach sprzedaży jednostek, szczególnie w mBanku. TFI organizują kolejne konkursy, w których klienci zdobywają nagrody rzeczowe w zamian za wpłacenie do funduszy dużych pieniędzy.

Właśnie dobiega końca konkurs Amplico TFI. Na nagrody liczyć mogą ci, którzy za pośrednictwem mBanku w okresie od 9 listopada do 9 grudnia 2009 r. wpłacili do jednego z funduszy lokujących przynajmniej część portfela w akcjach co najmniej 10 tys. zł, i nie wypłacą ich przed 10 stycznia tego roku. Do wygrania są m.in. trzy laptopy.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy