Batalia o klientów Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych zatacza coraz szersze kręgi. Coraz bardziej jest też zacięta w internetowych kanałach sprzedaży jednostek, szczególnie w mBanku. TFI organizują kolejne konkursy, w których klienci zdobywają nagrody rzeczowe w zamian za wpłacenie do funduszy dużych pieniędzy.
Właśnie dobiega końca konkurs Amplico TFI. Na nagrody liczyć mogą ci, którzy za pośrednictwem mBanku w okresie od 9 listopada do 9 grudnia 2009 r. wpłacili do jednego z funduszy lokujących przynajmniej część portfela w akcjach co najmniej 10 tys. zł, i nie wypłacą ich przed 10 stycznia tego roku. Do wygrania są m.in. trzy laptopy.
Równocześnie dla klientów mBanku trwa konkurs DWS TFI. Zasady są podobne. Pieniądze trzeba wpłacać w okresie od 16 grudnia 2009 r. do końca stycznia 2010 r. i nie wypłacić ich przed 27 lutego tego roku. Główna nagroda to warta 8 tys. zł wycieczka do jednego z krajów BRIC (Brazylii, Rosji, Indii lub Chin). Jak mówi wiceprezes DWS TFI Zbigniew Wójtowicz, towarzystwo chce w ten sposób zwrócić uwagę na fundusz lokujący w BRIC.
– W 2009 r. zorganizowaliśmy kilkanaście konkursów przy współpracy różnych TFI. Zależy nam przede wszystkim na promowaniu samego inwestowania w fundusze, nie w konkretne produkty – mówi Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. – Na ten rok planujemy kolejne – dodaje.
Dlaczego TFI chcą współpracować właśnie z mBankiem? – W tradycyjnych punktach sprzedaży możemy inaczej dbać o sprzedaż produktów, na przykład postarać się, by trafić do planu sprzedażowego – mówi szef jednego z TFI. Chodzi o to, by np. zaproponować dystrybutorowi większą prowizję. – W internetowych kanałach sprzedaży klient sam dokonuje wyboru. A Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku to największa i najbardziej popularna platforma – dodaje nasz rozmówca.