Grupa prasowa poprawiła w II półroczu przychody z zasadniczej działalności, osiągnęła wyższe, niż zakładała, cięcie kosztów i zanotowała mniejszy od prognoz spadek przychodów z reklam. Notowania Mecomu w Londynie skoczyły o 24,95 proc. Na koniec sesji akcje spółki wyceniano na 165,25 pensów po wzroście o 27 proc.

Do grupy należy ponad 300 tytułów prasowych (m.in. większościowy pakiet w spółce wydającej „Rz”) i ponad 200 witryn. W ubiegłym roku Mecom sprzedał część tytułów, aby spłacić długi. Przy okazji zmniejszył koszty o 140 mln euro rocznie. W konsekwencji grupa osiągnęła zysk operacyjny EBITDA 123 mln euro, wobec 163,3 mln rok wcześniej. Dług netto zmalał do 380 mln euro, wobec 425 mln 31 października.

Prezes David Montgomery ocenił, że wyniki potwierdziły zasadność obranego modelu biznesowego, będzie więc dalej ciąć koszty i zatrudnienie, ale mniej niż w 2009 r. (gdy redukcje objęły 12 proc. pracowników). Spółka ogłosiła, że w 2010 r. zakłada poprawę zysku EBITDA o minimum 10 proc.