Przedstawiciele TelForceOne szacują, że firma kontroluje ok. 70 proc. rynku komórek dla seniorów i 60 proc. rynku telefonów dual-SIM. - Rynek telefonów dla seniorów będzie w następnych latach rósł bardzo dynamicznie, bo jest daleki od nasycenia - twierdzi Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne. Uważa, że w zeszłym roku klienci powyżej 50 roku życia kupili ok. 100 tys. dedykowanych dla nich aparatów. - Potencjał tej grupy to ok. 3-5 mln użytkowników - zwraca uwagę Żywicki.
Deklaruje, że w bieżącym roku TelForceOne chce sprzedać 150-160 tys. komórek pod marką myPhone z czego prawie 100 tys. mają stanowić aparaty dla seniorów. Przychody spółki z tego źródła mają sięgnąć 28-30 mln zł (średnio ok. 44-50 euro za sztukę). Giełdowa spółka chce w tym roku mocniej promować swoją markę. W 2009 r. - z powodu prowadzonej restrukturyzacji - wydatki ma marketing były śladowe. Budżet na wsparcie sprzedaży myPhone ma sięgnąć 5-10 mln zł. Firma planuje pozyskać je emitując w tym półroczu obligacje lub - co bardziej prawdopodobne - akcje.
Spółka, która obecnie sprzedaje swoje telefony w hipermaketach i marketach (w tym w Biedronce) duże nadzieje wiąże z dominującym w Polsce kanałem operatorskim. W Czechach i na Słowacji współpracuje z T-Mobile. - Prowadzimy rozmowy z krajowymi operatorami i mam nadzieję, że jeszcze w tym półroczu nasze telefony będzie można kupić w ich sieciach - powiedział wiceprezes. Nie chciał jednak zdradzić, z którymi z operatorów TelForceOne prowadzi negocjacje.
Współkierowana przez niego firma opublikowała w środę wyniki za IV kwartał 2009 roku. W tym okresie TelForceOne miało 28,5 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 32,6 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż w 2009 r. zamknęła się kwotą 105,5 mln zł i była 29,5 proc. niższa niż w 2008 r. - W 2008 r. ok. 50 mln zł obrotów „dołożyła" nasza spółka Teletorium, która zmieniła model biznesowy i teraz prowadzi sieć punktów sprzedaży w modelu franczyzowym - wyjaśnia Żywicki. Zysk netto TelForceOne sięgnął w poprzednim kwartale 0,65 mln zł wobec 8,7 mln zł straty przed rokiem. W całym roku 2009 było to 1,64 mln zł wobec 12,44 mln zł straty rok wcześniej.
Poprawa rentowności spółki, to dobre wyniki sprzedaży telefonów myPhone (warto zauważyć, że niskomarżowych) i efekt prowadzonej przez cały zeszły rok restrukturyzacji spółki. TelForceOne mocno cięło koszty sprzedaży i ogólnego zarządu. W 2009 r. były o 30 proc. niższe niż rok wcześniej.