[b]Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji[/b] opublikowała odpowiedź [b]Ministerstwa Infrastruktury[/b] na zapytanie w sprawie dopuszczalnych, zdaniem resortu, elektronicznych form komunikacji operatorów z abonentami.

[link=http://www.piit.org.pl/_gAllery/10/93/10935/MI_odpow_kom_odleglosc.pdf]W interpretacji Ministerstwa[/link] obok poczty elektronicznej dopuszczalne są wszystkie sposoby komunikacji o jakie [link=https://docs.google.com/viewer?url=http://www.piit.org.pl/_gAllery/10/70/10702/List_MIUKE_Komunikacja.odleglosc.2010.12.16.pdf&embedded=true&chrome=true]pytała Izba[/link]: elektroniczne biura obsługi klienta, SMS/MMS z linkiem do informacji na stronie WWW, SMS/MMS o nowej informacji w serwisie WWW operatora. [b]Kluczowe jest, że te środki mogą być wykorzystywane na wyraźne życzenie abonenta[/b]. Dyspozycja musi być wyraźna i wymieniać konkretne metody komunikacji.

Planowana na maj nowelizacja [b]Prawa telekomunikacyjnego[/b] nie wprowadza żadnych zmian – przynajmniej wedle znanych obecnie założeń – w tym zakresie. Interpretacja Ministerstwa powinna być wiążąca na dłuższy okres. Więcej. Nowelizacja rozpatruje również możliwość liberalizacji zasad zawierania i prolongowania umów abonenckich tak, aby możliwe było wykorzystywanie narzędzie elektronicznych.