Chodzi o postanowienia, jakie towarzystwo stosuje od 2008 roku w umowach dotyczących autocasco. Zgodnie z prawem wysokość odszkodowania powinna obejmować sumę cen części zamiennych i usług koniecznych do wykonania naprawy z uwzględnieniem podatku.

Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK, uznała, że Generali bezprawnie różnicuje zasady jego obliczania.

Konsumentom, którzy przy wyliczeniu odszkodowania zdecydowali się na wycenę towarzystwa ubezpieczeń, Generali bezprawnie wypłacało odszkodowanie pomniejszone o równowartość VAT. Natomiast osoby, które zdecydowały się na zwrot kosztów na podstawie faktur dokonanej już naprawy, mogły liczyć na pełne odszkodowanie – czyli zawierające podatek.

Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów na przedsiębiorcę, który stosuje praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, prezes UOKiK może nałożyć karę finansową w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

W tym przypadku na Generali Towarzystwo Ubezpieczeń została nałożona sankcja w wysokości 620 935 złotych. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.