Zakończenie tradycyjnego sposobu składania zleceń ING Securities argumentuje statystykami – ok. 90 proc. zleceń przyjmowanych przez tego brokera od inwestorów indywidualnych odbywa się za pośrednictwem Internetu.

Czynności wymagających bezpośredniego kontaktu z pracownikami biura maklerskiego, takich jak otwarcie rachunku inwestycyjnego, będzie można dokonać w 42 oddziałach ING Banku Śląskiego działających jako agent ING Securities. Tam również klienci będą mogli wykonywać czynności niestandardowe, w tym związane z obsługą wezwań, weryfikacją świadectw depozytowych, zmianą rachunku bankowego, czy ustanowieniem hasła do zleceń telefonicznych. Docelowo planowane jest rozszerzenie obsługi na większą liczbę placówek banku.

Obsługa bardziej skomplikowanych operacji, wymagających osobistego spotkania z pracownikiem ING Securities, będzie prowadzona w Centrach Obsługi Klientów w dotychczasowych dwóch lokalizacjach domu maklerskiego w Katowicach i Warszawie. Centra te prowadzą również telefoniczną obsługę najważniejszych klientów domu maklerskiego.