iPad trzeciej generacji, najnowsze dziecko firmy Apple, wszedł 16 marca na rynek w 10 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Premiera przebiega zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami mimo krążących kilka dni temu plotek o przełożeniu akcji na 19 marca. Miało to być spowodowane zbyt dużym popytem na urządzenia dostępne w przedsprzedaży i opóźnieniami w uzupełnieniu zapasów.
Polska po raz pierwszy znalazła się w drugiej turze krajów, do których iPad dotrze wkrótce po amerykańskiej premierze, 23 marca. Wraz z nami nowe urządzenie Apple'a trafi do grupy 25 krajów, w tym do Norwegii, Holandii i Czech. Do tej pory mieliśmy względem USA kilka tygodni opóźnienia.
Pod sklepami Apple godzinami stoją w kolejkach chętni na zakup nowych iPadów. Kurs akcji firmy po raz pierwszy przekroczył 600 dol. za sztukę.