Reklama

Metro AG przewiduje trudne czasy

Metro AG – spółka, o której się mówi we Frankfurcie

Publikacja: 10.07.2012 02:06

Metro AG przewiduje trudne czasy

Foto: Rzeczpospolita

Nawet tanie sklepy nie są w stanie uchronić się przed kryzysem. Konsumenci kupują mniej, a zyski handlu spadają.

Właśnie z powodu gorszych prognoz tegorocznego zysku rynek ukarał niemieckiego lidera handlu detalicznego i hurtowego – Metro AG.

Akcje Metra taniały nawet o 7,6 proc. i były najtańsze od trzech lat. Powodem spadku było oświadczenie prezesa grupy Olafa Kocha, który przyznał, że Metro AG tym razem nie będzie w stanie uniknąć „znaczącego wpływu" europejskiego kryzysu finansowego. – Konsumenci po prostu nie chcą wydawać pieniędzy. W efekcie tegoroczny wzrost sprzedaży w Niemczech będzie minimalny – mówił Koch. Przyznał jednocześnie, że nadal słabe euro jest dla jego firmy błogosławieństwem.

Metro AG ma nadzieję zwiększenia sprzedaży z 67 mld euro w 2011 r. i utrzymania zysku na poziomie zeszłorocznych 2,37 mld euro.

Grupa miała straty w I kw. spowodowane znaczącymi inwestycjami.

Reklama
Reklama
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama