Nowe oferty bankowe

Wyższe oprocentowanie i nowe lokaty, reklamacja trefnej transakcji - zobacz nowe produkty bankowe

Publikacja: 12.07.2012 11:58

Wyższe oprocentowanie

Eurobank podwyższył oprocentowanie 3-, 6- i 12-miesięcznych lokat o oprocentowaniu stałym. Oprocentowanie wynosi dla lokaty 3M od 5,5 do 5,7 proc.; dla lokaty 6M od 5,75 do 5,95 proc.; dla lokaty 12 M od 5,95 do 6,15 proc. Minimalna kwota oszczędności to 200 zł.

FM Bank podniósł oprocentowanie Lokat standardowych, wynosi ono obecnie: dla depozytu 3M do 6,2 proc., 4M do 6,3 proc., 6, 9 I 12M do 6,4 proc., 24M do 6,3 proc. Podwyższone zostało także oprocentowanie na Lokacie WIBOR Plus, obecne oprocentowanie przy stawce WIBOR 6M = 5,14 proc. wynosi: dla lokaty 12M - 6,24 proc., 24M - 6,34 proc. i 36M - 6,54 proc.

Lokata drużynowa

Idea Bank zaoferował lokatę w której o wysokości oprocentowania decyduje klient. Zastosowano bowiem zasadę, według której poziom odsetek zależy od liczby osób, które założą depozyt. Minimalne oprocentowanie wynosi 6 proc. Ta stawka jest pewna nawet przy małej liczbie klientów. Jeżeli jednak "lokatę drużynową" otworzy 101 osób, oprocentowanie wyniesie 6,05 proc. To pierwszy próg. Jeśli klientów będzie 501, oprocentowanie wzrośnie do 6,1 proc. Aby depozyt dał 6,5 proc. odsetek w skali roku, grono osób, które go otworzą musi przekroczyć 10 tysięcy. Maksymalny poziom 7 proc. wymaga, aby klientów było więcej niż 30 tysięcy. Lokatę, można założyć na 4 miesiące.

Reklamacja trefnej transakcji

Klienci mBanku, którzy za niezrealizowane zakupy zapłacili kartą, mogą liczyć na zwrot pieniędzy. Takie rozwiązanie może być pomocne na przykład w sytuacji bankructwa biura podróży. Aby zgłosić wadliwą transakcję, należy złożyć reklamację o niezrealizowaniu usługi oraz przedstawić dokument potwierdzający, że zdarzenie miało miejsce i podać przewidywaną datę dostarczenia towaru lub usługi. Dlatego przed zgłoszeniem do banku należy zwrócić się do sprzedawcy i uzyskać od niego odpowiedź, która będzie stanowiła podstawę do reklamacji transakcji w banku. J

eśli kontakt z firmą jest niemożliwy, np. z powodu bankructwa, można przedstawić pismo informujące o tym fakcie. Dalej sprawą zajmuje się bank we współpracy z organizacją płatniczą, warto jednak zachować wszelkie dokumenty związane ze sprawą, ponieważ mogą być one niezbędne do realizacji procesu.

Jeśli punkt, w którym została dokonana płatność, nie może udowodnić, że usługa lub towar został dostarczony lub klient otrzymał rekompensatę, reklamacja zostaje uznana, a klient otrzymuje zwrot pobranych środków. Tego typu ochroną objęte są wszystkie transakcje kartowe, zarówno realizowane bezgotówkowo, dokonywane w punktach handlowo-usługowych, jak i przez internet z użyciem kodu CVV (ochrona nie dotyczy przelewów realizowanych z kart kredytowych).

Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki: a.ogonowska@rp.pl

Wyższe oprocentowanie

Eurobank podwyższył oprocentowanie 3-, 6- i 12-miesięcznych lokat o oprocentowaniu stałym. Oprocentowanie wynosi dla lokaty 3M od 5,5 do 5,7 proc.; dla lokaty 6M od 5,75 do 5,95 proc.; dla lokaty 12 M od 5,95 do 6,15 proc. Minimalna kwota oszczędności to 200 zł.

Pozostało 90% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy