W Europie Środkowo-Wschodniej surfowanie coraz bardziej mobilne

Publikacja: 03.08.2012 13:20

W czerwcu 2012 co siedemnasta odsłona strony internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej została wygenerowana za pomocą urządzenia mobilnego - wynika z raportu „Do you CEE" firmy Gemius.

Autorzy raportu podkreślają, że ruch mobilny rośnie w Europie Środkowo-Wschodniej w imponującym tempie. W grudniu 2011 ok. 4 proc. odsłon monitorowanych przez narzędzia web analytics firmy Gemius dokonanych zostało z urządzeń mobilnych.  W ciagu pół roku (grudzień 2011-czerwiec 2012) udział ten wzrósł aż o połowę.

- Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest wzmożona konkurencja wśród producentów urządzeń przenośnych, a także polepszająca się jakość i szybkość mobilnego transferu danych oraz coraz korzystniejsze ceny usług – podkreśla Krzysztof Rosiński, kierownik ds. badań i rozwoju Gemiusa.

Według danych Gemius – w czerwcu 2012 prawie 40 proc. wszystkich odsłon mobilnych w Europie Środkowo-Wschodniej dokonanych zostało z urządzeń Apple'a. Produkty tej marki są popularne zwłaszcza w krajach bałtyckich.  Apple nie jest jednak liderem wśród producentów urządzeń przenośnych w całym regionie CEE. Na  Ukrainie i Białorusi na rynku urządzeń mobilnych przoduje Nokia. Co ciekawe na Białorusi  prawie 17 prc. mobilnych odsłon wygenerowanych wykonano z urządzeń Huawei. Wynik ten zaskakuje, gdy weźmie się pod uwagę średni udział odsłon mobilnych z urządzeń Huawei w całym regionie, który w czerwcu 2011 wyniósł zaledwie 3 proc.

Generalnie jednak słabnie pozycja Nokii. Na przestrzeni 2011 roku Nokia straciła 13 punktów procentowych udziału w odsłonach mobilnych w krajach środkowo- i wschodnio-europejskich.  Zgodnie z danymi gemiusTraffic za czerwiec 2012, ponad jedna piąta wszystkich mobilnych odsłon wykonywanych w Europie Środkowo-Wschodniej pochodzi z urządzeń Samsunga. Południowo-koreański producent jest popularny zwłaszcza w Słowenii, na Węgrzech i na Litwie, gdzie ponad 25 proc. odsłon mobilnych generowanych jest za pomocą jego produktów.

Inne popularne marki urządzeń przenośnych w Europie Środkowo-Wschodniej to HTC oraz Sony Ericsson. Produkty od HTC są używane najczęściej w Czechach i na Słowacji, gdzie ich udział w mobilnych odsłonach generowanych na rynku wynosił w czerwcu 2012 stosownie 10,4 proc. i 13,2 proc. (na podstawie danych gemiusTraffic). Smartfony i tablety produkowane przez Sony Ericsson są natomiast popularne na Węgrzech (11,1 proc. odsłon mobilnych generowanych na rynku), w Polsce (13,4 proc.) oraz na Słowacji (11,3 proc.)

Gemius, IAB Europe: Do you CEE?

W czerwcu 2012 co siedemnasta odsłona strony internetowej w Europie Środkowo-Wschodniej została wygenerowana za pomocą urządzenia mobilnego - wynika z raportu „Do you CEE" firmy Gemius.

Autorzy raportu podkreślają, że ruch mobilny rośnie w Europie Środkowo-Wschodniej w imponującym tempie. W grudniu 2011 ok. 4 proc. odsłon monitorowanych przez narzędzia web analytics firmy Gemius dokonanych zostało z urządzeń mobilnych.  W ciagu pół roku (grudzień 2011-czerwiec 2012) udział ten wzrósł aż o połowę.

Pozostało 80% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy