PKO Bank Polski nieprzerwanie od 2006 roku – gdy zaczęliśmy obliczać moc marek instytucji finansowych – jest liderem w tej kategorii.
Nic dziwnego, skoro marka firmuje największy w Polsce bank powszechnie uznawany za stabilny i silny, który w ostatnich dwóch latach pracuje nad odświeżeniem wizerunku. Chce być postrzegany jako instytucja bardziej nowoczesna i dynamiczna. Kampanie repozycjonujące markę trwają od 2011 roku i były kontynuowane także w tym roku.
Ich twarzą jest znany komik Szymon Majewski. Reklamy z jego udziałem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku bankowym, a jednocześnie dobrze komunikują ofertę produktową PKO Banku Polskiego. W tegorocznych reklamach Szymon Majewski m.in. spełnia marzenia konsumenckie, wciela się w astronautę, ochroniarza bankowego, fryzjera czy wreszcie mnicha.
– Dzięki kampanii udało nam się poprawić wskaźniki wizerunkowe i zwiększyć sprzedaż. W każdym z pomiarów znajomości marki, zarówno spontanicznej, jak i wspomaganej, PKO Bank Polski plasuje się na pierwszym miejscu – podkreśla Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu banku. Jak dodaje, markę PKO Bank Polski spontanicznie wymienia średnio 70 proc. klientów banków, podczas gdy rozpoznawalność innych znanych marek konkurentów jest o 15–20 pkt procentowych mniejsza.
Zdobyć najmłodszych
W tegorocznych kampaniach PKO Bank Polski postarał się też dotrzeć do najmłodszych odbiorców. We wrześniu ruszyła pierwsza w historii kampania reklamowa Szkolnych Kas Oszczędności, w której Szymon Majewski uczy dzieci oszczędzania, ale w nowej odsłonie – w bankowości internetowej, która zastąpiła papierowe, tradycyjne książeczki SKO.