Duży rodzinny biznes

Producent mebli z Goszcza z lokalnie działającego przedsiębiorstwa stał się jednym z kluczowych graczy w branży.

Publikacja: 03.12.2013 03:05

Założona w 1985 r. przez Bogdana Szewczyka Fabryka Mebli Bodzio w Goszczu to jeden z największych producentów mebli w Polsce. To rodzinny biznes, który w ostatnich latach mocno rozwinął skrzydła. Do ścisłego kierownictwa firmy należy żona założyciela Iwona oraz pięcioro dzieci: Aleksandra, Anna, Justyna, Monika i Grzegorz. Obecnie sprzedaż prowadzona jest przez sieć ponad 300 salonów meblowych, gdzie można znaleźć wyposażenie dla domów oraz biur. W 2012 r. spółka sprzedała meble o łącznej wartości prawie 350 mln zł.

– Od samego początku działalności za główny cel postawiliśmy sobie realizację konkretnych zadań, ukierunkowanych na rozwój firmy, zwłaszcza w perspektywie długofalowej. Efekt takiej polityki był już widoczny po kilku latach, kiedy szybko rosnący potencjał firmy przełożył się ekspansję naszych produktów na nowe rynki zbytu. Z lokalnie działającego przedsiębiorstwa staliśmy się jednym z kluczowych producentów mebli w branży – podkreśla Bogdan Szewczyk, założyciel i dyrektor generalny spółki.

Producent mebli z roku na rok umacnia swoją pozycję konkurencyjną, a jego marka jest rozpoznawalna już nie tylko w Polsce. W ocenie Szewczyka źródeł sukcesu należy szukać głównie w elastycznej, ale jednocześnie zdecydowanej polityce inwestycyjnej oraz efektywnemu zarządzaniu, które wielokrotnie udowodniło swoją skuteczność nawet w najbardziej skomplikowanych sytuacjach.

– Kluczowym celem dla nas na kolejne lata pozostaje dalsze umacnianie pozycji firmy i jej konkurencyjności zwłaszcza na rynku krajowym. Pracujemy też intensywnie nad pozyskaniem kolejnych zagranicznych rynków zbytu – zapewnia Szewczyk.

Firma obecnie jest na etapie gruntownej rozbudowy fabryki. W perspektywie najbliższych miesięcy spółka planuje oddać do użytku nowe powierzchnie produkcyjne, magazynowych oraz socjalne. – Inwestycja ta, jedna z największych w naszej dotychczasowej historii, zwiększy całkowitą powierzchnię użytkową fabryki z obecnych 60 do 100 tys. metrów kwadratowych. Jeśli dodamy do tego realne kwoty, jakie obecnie przeznaczamy i planujemy wydać na zakup i modernizację parku maszynowego oraz bazy logistycznej, możemy śmiało określić te inwestycje jako przełomowe nawet w skali całej branży meblarskiej – dodaje Szewczyk.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne