Amatorów kart, które zapewniają nielimitowany dostęp do obiektów sportowych oraz rekreacyjnych, z roku na rok przybywa wraz z rosnącą dbałością Polaków o zdrowie i kondycję fizyczną. Doceniają to także pracodawcy, a to do nich jest skierowana oferta działającej już od 13 lat spółki, która w 2004 roku wprowadziła na rynek swój flagowy produkt, kartę MultiSport. Ostatnie lata gospodarczego spowolnienia nie zaszkodziły jej biznesowi. Benefit Systems od 2009 r. ponad trzykrotnie zwiększyła przychody ze sprzedaży (do 320 mln zł w 2012 r.) i ma już ponad 5,5 tysiąca firmowych klientów.
Jak zwraca uwagę jej prezes Tomasz Józefacki, w trudnych czasach przedsiębiorstwa szukają oszczędności, a usługi pozapłacowe są atrakcyjną alternatywą dla podwyżek płac. W przyszłym roku liczba korporacyjnych klientów powinna się jeszcze zwiększyć, gdyż Benefit Systems, który dotąd koncentrował się na dużych firmach, teraz stawia również na średnie i mniejsze firmy (zatrudniające od 10 etatowych pracowników). Prezes Józefacki ocenia, że w Polsce jest około 80 tys. firm, które mogłyby być klientami spółki. O wzrost przychodów Benefit Systems zabiega też poprzez kolejne produkty. W swej ofercie poza kartami sportowo-rekreacyjnymi ma też kartę do kina MultiBilet, teatralną MultiTeatr, hotelowy pakiet MultiWeekend czy program żywieniowy dla pracowników BenefitLunch. Od kilku lat spółka rozwija też kafeteryjne systemy motywacyjne (ich uczestnicy mogą dowolnie wybierać świadczenia w obrębie wyznaczonej przez pracodawcę kwoty) i po tegorocznym przejęciu firmy MyBenefit ma już dwa takie programy.
Tegoroczną nowością, z którą firma wiąże duże nadzieje na przyszłość, jest internetowa platforma MultiBenefit, gdzie pracodawcy za niewielki abonament mogą zapewnić załodze dostęp do atrakcyjnych produktów i usług z rabatem nawet do 60 proc. Jak przewiduje Tomasz Józefacki, przyszłość świadczeń pozapłacowych będzie związana z rozwojem Internetu. Spółka nie zamierza też rezygnować z konsolidacji branży fitness. Na razie ma udziały w trzech sieciach klubów (Calypso, Fitness Academy oraz Fabryka Formy). Benefit Systems od ponad dwóch lat działa już w Czechach, przygląda się kilku kolejnym krajom w Europie Środkowo-Wschodniej.