Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nałożyła na PTS (d. Telekomunikacja Dzień Dobry) karę blisko 0,5 mln (497,12 tys. zł) za niezgodne z prawem działania wobec abonentów oraz za udzielenie prezesowi UKE nieprawdziwych informacji - podał urząd.
UKE podsumowało, że w latach 2013 – 2014 otrzymało 1500 skarg abonentów na PTS. Klienci skarżyli się na nieuczciwe praktyki zawierania przez PTS umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nieuprawnione przeniesienie numeru wbrew woli abonenta, nieuzasadnione naliczania przez PTS opłat wyrównawczych pomimo braku faktycznego rozpoczęcia świadczenia przez PTS usług telekomunikacyjnych.
Podczas rozpatrywania postępowań mediacyjnych i interwencyjnych prezes UKE ustalił, iż PTS naruszyła szereg przepisów Prawa telekomunikacyjnego i w dniu 21 stycznia 2014 r. wszczął z urzędu postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia na PTS kary pieniężnej.
Prezes UKE stwierdził naruszenie przez PTS:
* obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych;
* nie wypełnianie względem użytkowników końcowych obowiązków w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych,