Po raz szósty z rzędu marka Reserved, należąca do gdańskiej grupy LPP, wygrywa nasz ranking w kategorii odzież. Wprawdzie jej moc spadła teraz do 477 pkt z 496 rok temu, ale i tak Reserved zachowało sporą przewagę nad drugą w zestawieniu Wólczanką, której moc również nieco zmalała, do 458 pkt z 467 pkt w 2013 r. Z piątego miejsca koci skok na najniższy stopień podium wykonała Gatta, która zepchnęła z pierwszej trójki na czwarte miejsce Diverse. Było to możliwe dzięki zwiększeniu mocy producenta rajstop do 451 pkt z 443 pkt.
Reserved zanotowało gorsze wyniki niemal w każdej podkategorii z wyjątkiem świadomości marki, gdzie przybyło mu 6 pkt. Być może za kilkupunktowe spadki w kategorii jakości i prestiżu odpowiada wizerunkowy kryzys, który dotknął tego brandu na początku tego roku. LPP poinformował wtedy, że przeniósł prawa do swoich marek Reserved, House i Mohito do spółek na Cyprze i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, aby obniżyć efektywną stopę podatkową. Niektórym internautom pomysł nie spodobał się do tego stopnia, że założyli na Facebooku profil nawołujący do bojkotu wyrobów grupy LPP. Wprawdzie liczył zaledwie kilka tysięcy członków, w porównaniu z ponad milionem „lubiących" oficjalny profil Reserved, ale wokół Reserved i innych brandów gdańskiej firmy zrobiło się gorąco. Po paru dniach Facebook zamknął kontrowersyjną stronę, a styczniowe wyniki sprzedaży LPP pokazały, że próba bojkotu praktycznie nie miała wpływu na obroty.
LPP, nie zważając na przeszkody, systematycznie rozwija sieć sprzedaży Reserved, swojego najważniejszego brandu, który tylko w ciągu trzech kwartałów tego roku przyniósł 1,64 mld zł przychodów. Marka ta zapewnia gdańskiej firmie prawie połowę sprzedaży (z czego około dwóch trzecich stanowi obrót w Polsce). We wrześniu istniało 413 sklepów w Reserved, z czego 234 w Polsce, 82 w innych krajach Unii Europejskiej i łącznie 97 w Rosji i na Ukrainie. Firma planuje zwiększyć powierzchnię sklepów Reserved w przyszłym roku o około jedną czwartą.
Marka powoli zwraca się w stronę Europy Zachodniej, gdzie do tej pory nie było sklepów Reserved (we wrześniu został otwarty pierwszy w Niemczech). Marka coraz mocniej wychodzi za granicę, potrzebuje więc sporej promocji. Znane twarze ze świata mody to mocna strona tego brandu. W ostatnich latach Reserved promowały m.in. Sasha Pivovarova i Anna Jagodzińska. W tym roku twarzą Reserved jest Georgia Jagger, córka lidera Rolling Stonesów.
Georgia to jedna z najbardziej cenionych modelek – brała udział w kampaniach tak znanych światowych marek jak Rimmel czy Just Cavalli i gościła na okładkach „Vogue'a", „Elle" i „Harper's Bazaar". W lipcu na berlińskim tygodniu mody brytyjska modelka po raz pierwszy zaprezentowała jesienno-zimową kolekcję Reserved.