Reklama
Rozwiń
Reklama

Ważne to, co nieznane

Kto zajmuje się tworzeniem prognoz, jest albo głupcem, albo kłamcą, zwłaszcza gdy wyrządza szkodę tymi przewidywaniami. Niektórzy progności szkodą społeczeństwu bardziej niż przestępcy – ogłasza Nassim Nicholas Taleb, autor książki „Czarny łabędź", przełożonej na 33 języki i sprzedanej w 3 mln egzemplarzy.

Publikacja: 14.06.2015 21:50

Nassim Nicholas, Taleb „Czarny Łabędź”, Kurhaus

Nassim Nicholas, Taleb „Czarny Łabędź”, Kurhaus

Foto: Rzeczpospolita

Jakiego odkrycia dokonał ten z pochodzenia Libańczyk, ale – jak sam się chwali – amerykański inwestor, teoretyk rynku, filozof i eseista, który na świecie potrafi spacerować tylko z dwoma osobami, gdyż reszta nie potrafi dotrzymać mu kroku? Książka na 620 stronach przekazuje jego liczne przemyślenia, głównie na temat nieprzewidywalnych zdarzeń, które drastycznie zmieniając rzeczywistość, wpływają na nasze życie. Nazywa je Czarnymi Łabędziami – to dlatego, że myślimy powszechnie, iż takich nie ma, a one zjawiają się nagle i niszczą to, co było ustalone i niezmienne. Chodzi o zjawiska rzadkie, nietypowe i nieprzewidywalne, które po fakcie dają się wytłumaczyć na zasadzie: przecież to było do przewidzenia.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama