Już po raz 12. oszacowaliśmy w nim z pomocą firmy Acropolis Advisory wartość 330 polskich znaków towarowych – utworzonych przede wszystkim z myślą o polskim rynku, choć niekoniecznie należących do krajowych firm.
- Od 12 lat „Rzeczpospolita" walczy o polskie marki – mówił Paweł Jabłoński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej". – Kibicujemy producentom, którzy wierzą, że nasz rynek jest na tyle dojrzały, że warto inwestować w prestiż, zaufanie i jakość, czyli te wartości, które składają się na pojęcie „dobra marka" – mówił podczas uroczystej gali rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej".
Polski kapitał stoi za liderem naszego rankingu, którym od 2007 roku nieprzerwanie jest Orlen, flagowy brand największego koncernu paliwowego w Polsce. Jego wartość w tym czasie (od 2007 r.) wzrosła o 74 proc. Przyczynił się do tego zarówno rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce – co zwiększa świadomość flagowej marki paliwowej, jak i rozwój sieci stacji z charakterystycznym logo Orlenu.
Rozwój sieci sprzedaży ma także istotny wpływ na rosnącą wartość wicelidera tegorocznego rankingu, Biedronki, której logo widnieje już na ok. 2600 sklepach w całym kraju. Marka lidera handlu detalicznego w Polsce – warta obecnie o 11 proc. więcej niż rok wcześniej – jest jednym ze 136 uczestników naszego zestawienia, którzy zanotowali w tym czasie dwucyfrowy wzrost wyceny. To tempo sprawiło, że Biedronka wyprzedziła w tym roku (choć jeszcze nieznacznie) PKO Bank Polski, który utracił zajmowane przez kilka lat drugie miejsce.
– Stojąc w tym roku na Times Square, zobaczyłem reklamę jednego z naszych laureatów - gry The Witcher. Było to potwierdzenie, że nasza praca ma sens, że są polskie marki, które wygrywają nie tylko w kraju, ale stają się globalnymi produktami pożądanymi na całym świecie – mówił prezes PKO BP Zbigniew Jagiełło, członek kapituły nagrody Młoda Marka Sukcesu.