Marże w branży IT mocno się różnią w zależności od tego, w jakim segmencie działa dana firma. Nie wszystkim udało się zakończyć miniony rok z zyskiem.
CD Projekt może się pochwalić niemal 29-proc. rentownością aktywów, 32-proc. kapitałów własnych i 43-proc. sprzedaży. To wyniki praktycznie nieosiągalne dla klasycznych producentów oprogramowania, a zupełnie abstrakcyjne dla dystrybutorów IT.
W tej ostatniej grupie pod względem rentowności najlepiej wypada AB, a w stricte branży IT świetnie prezentują się Asseco Poland, Comarch, Asseco South Eastern Europe oraz Modecom.
Lider zestawienia deklaruje, że nie spocznie na laurach.
– Z perspektywy biznesowej w 2016 r. najważniejsze dla nas było ogłoszenie i uruchomienie „Gwinta", dzięki czemu zyskujemy doświadczenie w nowym dla nas segmencie darmowych gier sieciowych z opcjonalnymi mikropłatnościami – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.