Promujemy młode rodzime marki

Młode, ambitne, dynamiczne – takie marki promuje zorganizowany w tym roku już po raz siódmy konkurs „Rzeczpospolitej" Młoda Marka Sukcesu.

Publikacja: 22.02.2018 20:00

Promujemy młode rodzime marki

Foto: Rzeczpospolita

Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat zbudowały szybko rosnące i zdobywające rynek marki.

Pokazując ich sukces, chcemy jednocześnie zachęcić kolejne przedsiębiorstwa do pójścia w ślady laureatów, gdyż to właśnie silne, rozpoznawalne marki są dzisiaj najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

W zbudowaniu takiej przewagi ma pomóc główna nagroda w konkursie, którą jest kampania reklamowa o wartości 250 tys. zł. O tytuł Młodej Marki Sukcesu i o główną nagrodę ubiegało się w tym roku ponad 30 firm, a kilka nich startowało już po raz kolejny. Niestety, spora część kandydatów nie była w stanie spełnić warunków określonych w regulaminie dostępnym na stronie internetowej „Rzeczpospolitej". Zgodnie z nim o tytuł Młodej Marka Sukcesu mogły się ubiegać marki utworzone specjalnie na polski rynek, które:

- zadebiutowały na polskim rynku po 1 stycznia 2010 roku,

- osiągnęły co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2016 roku albo (w przypadku marek debiutujących po 1 stycznia 2016 r.) uzyskały 4 mln zł przychodów przez sześć miesięcy 2017 roku.

Warunkiem udziału w konkursie było też wypełnienie internetowej ankiety dostępnej na stronie „Rz".

O wyborze zwycięzcy konkursu zadecydowała, jak co roku, Rada Polskich Marek, którą tworzą eksperci i szefowie firm – właścicieli czołowych krajowych marek. Spośród 12 kandydatów, którzy zakwalifikowali się do konkursu, rada wybrała trzy marki. Tytuł Młodej Marki Sukcesu zdobyła Funtronic Magiczny Dywan, a markom Answear.com i Hammer rada przyznała specjalne wyróżnienia.

Po raz pierwszy na podium nie znalazła się żadna marka spożywcza. Tegoroczny finał zdominowały marki z sektora technologicznego, co potwierdza jego rosnącą rolę w polskiej gospodarce. ©?

Kapituła nagrody

Grażyna Kasiak, kierownik Zespołu PR i Nowych Mediów, PZU SA

Tomasz Styczyński, Wiceprezes Pekao SAa

Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita

Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat zbudowały szybko rosnące i zdobywające rynek marki.

Pokazując ich sukces, chcemy jednocześnie zachęcić kolejne przedsiębiorstwa do pójścia w ślady laureatów, gdyż to właśnie silne, rozpoznawalne marki są dzisiaj najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy