Celem przedsięwzięcia jest wyróżnienie firm, które w ciągu ostatnich siedmiu lat zbudowały szybko rosnące i zdobywające rynek marki.
Pokazując ich sukces, chcemy jednocześnie zachęcić kolejne przedsiębiorstwa do pójścia w ślady laureatów, gdyż to właśnie silne, rozpoznawalne marki są dzisiaj najlepszym sposobem na zbudowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.
W zbudowaniu takiej przewagi ma pomóc główna nagroda w konkursie, którą jest kampania reklamowa o wartości 250 tys. zł. O tytuł Młodej Marki Sukcesu i o główną nagrodę ubiegało się w tym roku ponad 30 firm, a kilka nich startowało już po raz kolejny. Niestety, spora część kandydatów nie była w stanie spełnić warunków określonych w regulaminie dostępnym na stronie internetowej „Rzeczpospolitej". Zgodnie z nim o tytuł Młodej Marka Sukcesu mogły się ubiegać marki utworzone specjalnie na polski rynek, które:
- zadebiutowały na polskim rynku po 1 stycznia 2010 roku,
- osiągnęły co najmniej 7 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2016 roku albo (w przypadku marek debiutujących po 1 stycznia 2016 r.) uzyskały 4 mln zł przychodów przez sześć miesięcy 2017 roku.