Lukas zmienia oblicze

Instytucja ma nową strategię. Chce dołączyć do banków uniwersalnych. Cel na ten rok to wzrost liczby rachunków o 150 tys.

Publikacja: 15.02.2010 06:38

Lukas zmienia oblicze

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Bank będzie miał nową ofertę dla klientów detalicznych. – Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji. Dopasowując do nich ofertę, stawiamy na konto i kredyt hipoteczny – mówi Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes Lukas Banku, odpowiedzialna za sprzedaż detaliczną.

Lukas zamierza od klientów mających konto w banku, na które wpływa ich płaca, nie pobierać prowizji od udzielanych kredytów. W ofercie będą też darmowe rachunki.

Na kampanię promującą nową ofertę bank – jak dowiedziała się nieoficjalnie „Rz” – chce wydać ok. 6 mln zł.

Bank zamierza też rozszerzyć sieć placówek, która dotąd była podzielona na miejsca z pełną ofertą i centra kredytowe, w których klient mógł się ubiegać o kredyt gotówkowy i samochodowy. Teraz centra zostaną zmienione w normalne oddziały. Na koniec roku będzie ich ok. 450.

Lukas nie ujawnia jeszcze wyników za 2009 r. Według naszych informacji wynik grupy to ok. 60 mln zł. – Nie mogę podać na razie konkretnych liczb. Mogę natomiast powiedzieć, że osiągnęliśmy zysk netto. Jest on niższy niż za 2008 r., ale przyczyną, jak w całym sektorze, są rosnące koszty ryzyka – tłumaczy Izabela Mościcka, rzeczniczka banku.

W 2008 r. Lukas zarobił 243,3 mln zł, a w 2007 r. 252,5 mln zł. Dotąd specjalizował się w udzielaniu kredytów klientom indywidualnym.

Bank będzie miał nową ofertę dla klientów detalicznych. – Zależy nam na budowaniu długoterminowych relacji. Dopasowując do nich ofertę, stawiamy na konto i kredyt hipoteczny – mówi Joanna Tomicka-Zawora, wiceprezes Lukas Banku, odpowiedzialna za sprzedaż detaliczną.

Lukas zamierza od klientów mających konto w banku, na które wpływa ich płaca, nie pobierać prowizji od udzielanych kredytów. W ofercie będą też darmowe rachunki.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem