Indywidualne abonamenty przegrały z polisami

Publikacja: 18.09.2008 03:08

Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia.

Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.

Centrum Medyczne Damiana przygotowało rozmaite pakiety dla korporacji. Nie ma natomiast abonamentów dla indywidualnych klientów. Pacjentom, którym nie odpowiada sięganie do portfela przy każdej wizycie u lekarza, firma proponuje wykupienie ubezpieczenia Vision w towarzystwie Inter Polska.

[wyimek]1,2 tys. zł kosztuje najtańszy roczny abonament w Centrum Medycznym LIM[/wyimek]

Z formalnego punktu widzenia abonamentów dla klientów indywidualnych nie ma też Medicover. Firma proponuje za to wykupienie ubezpieczenia medycznego w powiązanej z nią spółce Medicover Försäkrings AB.

Lux-Med przygotował dwa pakiety dla klientów indywidualnych (mniej rozbudowany kosztuje 3000 zł rocznie), ale jednocześnie zachęca do zakupu polis Inter Risk (dawniej Cigna STU), PZU Życie i Ergo Hestii. Dla klienta, któremu zależy na pakietowym dostępie tylko do podstawowych usług tej sieci, będzie to tańsze rozwiązanie. Kupno polisy Inter Risk proponuje także Enel-Med.

Umiarkowaną ceną wyróżniają się abonamenty proponowane przez dwie sieci. Centrum Medyczne LIM sprzedaje klientom indywidualnym trzy typy abonamentów; za najprostszy trzeba zapłacić 1200 zł rocznie. A korzystanie z podstawowego pakietu usług w firmie Swissmed kosztuje 110 zł miesięcznie, jednak już każda kolejna osoba objęta tą samą umową (np. członek rodziny) płaci 70 zł miesięcznie.

[ramka][b]zniżki dla płacących kartą[/b]

Z usług medycznych można korzystać taniej nie tylko dzięki polisom i abonamentom. Niektóre sieci oferują rabaty klientom płacącym kartami wydanymi przez wybrane banki. Natomiast klienci Centrum Medycznego Damiana mogą wręcz zaopatrzyć się w kartę płatniczą firmowaną przez tę sieć przychodni. Karta przedpłacona Damian Plus jest wydawana przez Citi Handlowy i zapewnia 15 proc. zniżkę na wszystkie usługi medyczne.[/ramka]

Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia.

Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy