Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia.
Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.
Centrum Medyczne Damiana przygotowało rozmaite pakiety dla korporacji. Nie ma natomiast abonamentów dla indywidualnych klientów. Pacjentom, którym nie odpowiada sięganie do portfela przy każdej wizycie u lekarza, firma proponuje wykupienie ubezpieczenia Vision w towarzystwie Inter Polska.
[wyimek]1,2 tys. zł kosztuje najtańszy roczny abonament w Centrum Medycznym LIM[/wyimek]
Z formalnego punktu widzenia abonamentów dla klientów indywidualnych nie ma też Medicover. Firma proponuje za to wykupienie ubezpieczenia medycznego w powiązanej z nią spółce Medicover Försäkrings AB.