Reklama
Rozwiń
Reklama

Indywidualne abonamenty przegrały z polisami

Publikacja: 18.09.2008 03:08

Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia.

Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.

Centrum Medyczne Damiana przygotowało rozmaite pakiety dla korporacji. Nie ma natomiast abonamentów dla indywidualnych klientów. Pacjentom, którym nie odpowiada sięganie do portfela przy każdej wizycie u lekarza, firma proponuje wykupienie ubezpieczenia Vision w towarzystwie Inter Polska.

[wyimek]1,2 tys. zł kosztuje najtańszy roczny abonament w Centrum Medycznym LIM[/wyimek]

Z formalnego punktu widzenia abonamentów dla klientów indywidualnych nie ma też Medicover. Firma proponuje za to wykupienie ubezpieczenia medycznego w powiązanej z nią spółce Medicover Försäkrings AB.

Reklama
Reklama

Lux-Med przygotował dwa pakiety dla klientów indywidualnych (mniej rozbudowany kosztuje 3000 zł rocznie), ale jednocześnie zachęca do zakupu polis Inter Risk (dawniej Cigna STU), PZU Życie i Ergo Hestii. Dla klienta, któremu zależy na pakietowym dostępie tylko do podstawowych usług tej sieci, będzie to tańsze rozwiązanie. Kupno polisy Inter Risk proponuje także Enel-Med.

Umiarkowaną ceną wyróżniają się abonamenty proponowane przez dwie sieci. Centrum Medyczne LIM sprzedaje klientom indywidualnym trzy typy abonamentów; za najprostszy trzeba zapłacić 1200 zł rocznie. A korzystanie z podstawowego pakietu usług w firmie Swissmed kosztuje 110 zł miesięcznie, jednak już każda kolejna osoba objęta tą samą umową (np. członek rodziny) płaci 70 zł miesięcznie.

[ramka][b]zniżki dla płacących kartą[/b]

Z usług medycznych można korzystać taniej nie tylko dzięki polisom i abonamentom. Niektóre sieci oferują rabaty klientom płacącym kartami wydanymi przez wybrane banki. Natomiast klienci Centrum Medycznego Damiana mogą wręcz zaopatrzyć się w kartę płatniczą firmowaną przez tę sieć przychodni. Karta przedpłacona Damian Plus jest wydawana przez Citi Handlowy i zapewnia 15 proc. zniżkę na wszystkie usługi medyczne.[/ramka]

Sieci prywatnych placówek służby zdrowia etap konkurowania z ubezpieczycielami mają już za sobą. Dziś coraz częściej oprócz lub zamiast abonamentów przychodnie proponują indywidualnym klientom wykupienie ubezpieczenia.

Część sieci przychodni w ogóle zrezygnowała ze sprzedaży abonamentów osobom prywatnym. Produkt ten pozostał tylko w ofercie dla klientów korporacyjnych. Pacjentom, którym pracodawca nie wykupił takich świadczeń, sieci przychodni proponują przede wszystkim ubezpieczenia. Tam, gdzie indywidualni klienci mają do wyboru oba rodzaje produktów, zwykle taniej jest sięgnąć po polisę.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama