Rzecznik ubezpieczonych podsumował, na co najczęściej w ubiegłym roku skarżyli się klienci towarzystw likwidujący szkody z komunikacyjnego OC. I przy okazji przekazał kilka porad.
[b]1. Ubezpieczyciele odmawiają wypłaty odszkodowania twierdząc, że podane w zgłoszeniu uszkodzenia nie mogły powstać w opisanych okolicznościach.[/b]
Co zrobić, gdy towarzystwo źle oceni stan faktyczny i odmówi wypłaty odszkodowania? Rzecznik ubezpieczonych w raporcie radzi, żeby skopiować akta szkody i uzupełnić je o opinię niezależnego eksperta od techniki samochodowej i ruchu drogowego. Można także przedstawić zeznania świadków.
[b]2. Sprawca wypadku nie chce potwierdzić okoliczności zdarzenia lub podaje własną, inną wersję, choć na miejscu wypadku podpisał oświadczenie. [/b]
Żeby uniknąć takiej sytuacji, najlepiej wezwać po kolizji policję. Wtedy ubezpieczyciel będzie mógł sięgnąć do protokołu spisanego przez policjanta.