Spółka Link4 ma co roku większe straty

Firma sprzedający polisy przez Internet i telefon miała w 2009 r. stratę większą niż w 2008, kiedy wyniosła 46 mln zł – wynika z szacunków „Rz”

Publikacja: 07.06.2010 02:26

Zdobywanie rynku musi kosztować. W Polsce jest też wysoka szkodowość.

Zdobywanie rynku musi kosztować. W Polsce jest też wysoka szkodowość.

Foto: Rzeczpospolita

Wynik finansowy netto Link4 Towarzystwa Ubezpieczeń w 2009 r. był jeszcze gorszy niż w 2008 – wynika z naszych szacunków. Osoba związana z rynkiem ubezpieczeniowym twierdzi, że już po I półroczu firma była 30 mln zł pod kreską. Nie udało nam się uzyskać komentarza w tej sprawie od samej spółki.

Od początku ubiegłego roku Link4 jest kontrolowana przez brytyjskie Royal & Sun Alliance Insurance Group. Rok temu Link4 przeszło restrukturyzację.

Według naszych informacji na pogorszenie się wyniku wpłynął głównie wzrost wypłaconych odszkodowań i świadczeń o blisko 13 proc., do 183 mln zł. Według ekspertów dotknęło to w ubiegłym roku wszystkich towarzystw sprzedających polisy przez Internet i telefon. To rezultat tego, że nie selekcjonują klientów podczas podpisywania umów.

Kolejnym ciosem dla Link4 był spadek przychodów z polis o 9 proc., do 233 mln zł. Rynek majątkowy urósł w 2009 roku o 3,7 proc.

Także przychody z lokat Link4 TU mogły być w 2009 r. niższe niż w 2008 r., kiedy to wyniosły około 8,5 mln zł. W ubiegłym roku przychody z działalności inwestycyjnej ubezpieczycieli majątkowych spadły o 5,5 proc. w porównaniu do 2008 r.

Na wynik wpływ miał też z pewnością proces restrukturyzacji, który w krótkim terminie generuje koszty, a właściwe efekty – czyli znaczne obniżenie kosztów administracyjnych – daje dopiero po dłuższym okresie. W przypadku Link4 zwolnienia grupowe były dotkliwe: objęły 150 z około 750 pracowników, czyli 20 proc. kadry. Można założyć, że koszty akwizycji wzrosły o kilka – kilkanaście procent, ale z kolei koszty administracyjne spadły bardziej i mogły być niższe niż w 2008 r. (26,4 mln zł).

Koszty akwizycji, mimo procesu restrukturyzacji, zapewne także spadły w porównaniu z 2008 r. Wtedy wyniosły 63,8 mln zł, z czego około 40 mln zł Link4 wydała na promocję (dane firmy Expert Monitor obserwującej rynek reklamy w Polsce). W 2009 r., według Expert Monitora, na reklamę towarzystwo wydało około 28 mln zł.

Link4 TU nie odpowiedziała na nasze pytania o wyniki finansowe. W raporcie rocznym Royal & Sun Alliance Insurance Group próżno szukać danych dotyczących polskiej spółki.

[i]Masz pytanie, wyślij e-mail do autorki [mail=p.rosik@rp.pl]p.rosik@rp.pl[/mail][/i]

Wynik finansowy netto Link4 Towarzystwa Ubezpieczeń w 2009 r. był jeszcze gorszy niż w 2008 – wynika z naszych szacunków. Osoba związana z rynkiem ubezpieczeniowym twierdzi, że już po I półroczu firma była 30 mln zł pod kreską. Nie udało nam się uzyskać komentarza w tej sprawie od samej spółki.

Od początku ubiegłego roku Link4 jest kontrolowana przez brytyjskie Royal & Sun Alliance Insurance Group. Rok temu Link4 przeszło restrukturyzację.

Pozostało 81% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy