Pocztowy otwiera nowe placówki

Spółka rozpoczyna rozbudowę sieci sprzedaży i przygotowuje się do emisji akcji

Publikacja: 06.07.2010 04:49

Pocztowy otwiera nowe placówki

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski Szymon Łaszewski

W tym miesiącu Bank Pocztowy w ramach rozbudowy sieci sprzedaży zaczyna uruchamiać pierwsze mikrooddziały – wydzielone strefy bankowe na poczcie, w których będą sprzedawane produkty finansowe banku. W wakacje zostanie uruchomionych 20 takich mikrooddziałów.

Obecnie Pocztowy ma 57 placówek własnych. Sieć Poczty Polskiej (głównego akcjonariusza BP) ma 2100 placówek.

– Będziemy uruchamiać mikrooddziały w miejscowościach zamieszkiwanych przez 5 – 50 tys. osób. Łącznie do 2013 r. ma być 200 takich punktów – wyjaśnia Szymon Midera, wiceprezes banku. W pierwszym półroczu 2010 r. bank pozyskał 75 tys. nowych klientów detalicznych, otworzył 50 tys. rachunków osobistych i udzielił kredytów hipotecznych na kwotę 120 mln zł. – W drugim półroczu sprzedaż kredytów hipotecznych ma być większa — zapowiada Midera. Bank udziela tylko kredytów złotowych, ale prowadzi rozmowy z PKO BP (mniejszościowym akcjonariuszem) w sprawie zaoferowania kredytu w euro.

Na koniec czerwca Pocztowy miał ponad 565 tys. klientów detalicznych oraz prowadził 285 tys. rachunków osobistych.

Sprzedaż kredytów gotówkowych w pierwszej połowie roku sięgnęła 230 mln zł. Odbywa się głównie (w około 90 proc.) poprzez współpracę z zakładami pracy. Jeszcze w tym roku bank ma poszerzyć ofertę o brakujące produkty, m.in. kartę kredytową, kredyt studencki i polisolokaty w ramach programu systematycznego oszczędzania.

Bank chce też zwiększyć liczbę obsługiwanych mikroprzedsiębiorstw z 20 tys. obecnie do 150 tys. w 2013 r.

W przyszłym roku planowana jest emisja akcji, z której Pocztowy chce pozyskać 250 – 300 mln zł. – Program emisji został już przyjęty formalnie przez walne zgromadzenie banku, wybraliśmy doradcę prawnego, ruszamy z wyborem doradcy prywatyzacyjnego. Chcemy zrealizować tę emisję po opublikowaniu danych finansowych za 2010 rok, tak aby prospekt emisyjny został przygotowany najpóźniej latem 2011 r. – tłumaczy Midera. Jednocześnie bank zrezygnował z wcześniejszego podwyższenia kapitału o 20 mln zł (rozważano emisję obligacji podporządkowanych), co było planowane na koniec 2010 r.

Przedstawiciele banku tłumaczą, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ akcja kredytowa nie „skonsumowała” takiej ilości kapitału, aby potrzebne było szybkie dokapitalizowanie.

W I kwartale 2010 r. zysk netto banku wyniósł 1,6 mln zł.

W tym miesiącu Bank Pocztowy w ramach rozbudowy sieci sprzedaży zaczyna uruchamiać pierwsze mikrooddziały – wydzielone strefy bankowe na poczcie, w których będą sprzedawane produkty finansowe banku. W wakacje zostanie uruchomionych 20 takich mikrooddziałów.

Obecnie Pocztowy ma 57 placówek własnych. Sieć Poczty Polskiej (głównego akcjonariusza BP) ma 2100 placówek.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem