Producent pastylek Strepsils przejmie Durexa

Brytyjska firma z branży FMCG Reckitt Benckiser kupi za 2,5 mld funtów szterlingów (około 12,3 mld zł) spółkę SSL International, producenta prezerwatyw Durex oraz obuwia i środków do pielęgnacji stóp Scholl

Publikacja: 21.07.2010 13:57

Producent pastylek Strepsils przejmie Durexa

Foto: Materiały Producenta

Reckitt, jeden z największych na świecie producentów dóbr szybkozbywalnych (jego kapitalizacja to 35,4 mld USD), za walor SSL zapłaci 1,17 funta. To o 33 proc. więcej, niż wynosiła jego cena na zamknięciu wtorkowej sesji na londyńskiej giełdzie.

Będzie to największe przejęcie Reckitta od 1999 r., od kiedy spółka funkcjonuje w swojej obecnej formie. Zarząd spółki liczy na to, że marki SSL pozwolą jej na rozwój w segmencie produktów higienicznych i kosmetycznych. Ma to m.in. zrekompensować spadek przychodów ze sprzedaży Suboxonu (lek do walki z uzależnieniem od heroiny), gdy na rynek wkroczą jego tańsze substytuty. Jesienią ub.r. wygasł bowiem patent Reckitta na ten środek, którego sprzedaż w ostatnich latach rosła najszybciej z palety jego produktów.

Spółka z angielskiego Slough spodziewa się, że w 2011 r. przychody z Suboxonu w USA, gdzie jest on szczególnie popularny, tąpną o 80 proc. Analitycy podkreślają jednak, że Reckitt znany jest z nazbyt pesymistycznych prognoz. Mimo to uważają, że premia, jaką zapłaci on za właściciela marki Durex, jest uzasadniona.

Tego samego zdania są najwyraźniej inwestorzy, który wywindowali w środę akcje Reckitta nawet o 4,8 proc. Walory SSL drożały po południu o 33 proc.

Po przejęciu SSL, przychody Reckitta ze sprzedaży środków higienicznych i kosmetycznych zwiększą się o 36 proc. – podał w wydanym w środę oświadczeniu prezes spółki Bart Brecht. W 2009 r. z tego segmentu rynku pochodziło 27 proc. (2,1 mld funtów) przychodów spółki. Fuzja ma również przynieść – począwszy od 2012 r. - około 100 mln funtów oszczędności rocznie.

Reckitt Benckiser na polskim rynku znany jest m.in.z tabletek od bólu gardła Strepsils, środka przeciwbólowego Nurofen, odkamieniacza Cilit, wybielacza Vanish, środków do depilacji Veet, proszków do prania Bryza i Dosia oraz środków higienicznych Clearasil.

Reckitt, jeden z największych na świecie producentów dóbr szybkozbywalnych (jego kapitalizacja to 35,4 mld USD), za walor SSL zapłaci 1,17 funta. To o 33 proc. więcej, niż wynosiła jego cena na zamknięciu wtorkowej sesji na londyńskiej giełdzie.

Będzie to największe przejęcie Reckitta od 1999 r., od kiedy spółka funkcjonuje w swojej obecnej formie. Zarząd spółki liczy na to, że marki SSL pozwolą jej na rozwój w segmencie produktów higienicznych i kosmetycznych. Ma to m.in. zrekompensować spadek przychodów ze sprzedaży Suboxonu (lek do walki z uzależnieniem od heroiny), gdy na rynek wkroczą jego tańsze substytuty. Jesienią ub.r. wygasł bowiem patent Reckitta na ten środek, którego sprzedaż w ostatnich latach rosła najszybciej z palety jego produktów.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy