- Operatorzy telekomunikacyjni to firmy, które jak najszybciej muszą znaleźć sposób na jednoczesne zadbanie o swój core-business i wykorzystanie nowych możliwości. Żaden operator nie chce, by przychody generowane dzięki sieci, w którą zainwestowano ciężkie pieniądze, płynęły do firm trzecich – przekonywał [b]Inder Sidhu[/b] w czasie rozmowy z rpkom.pl.
Wiceprezes Cisco dostrzega palący dylemat, jaki stoi przed operatorami na rozwiniętych rynkach: dzięki infrastrukturze telekomunikacyjnej powstają nowe, dochodowe usługi. Duża część przychodu z nich płynie jednak do firm trzecich, a operatorzy sprowadzani są do roli dostawcy „głupiej rury” z danymi. Jedną z takich firm jest także Cisco, oferujące rozbudowane i kosztowne usługi m.in. komunikacji wideo.
[srodtytul]"Głupia rura" atutem[/srodtytul]
Jak twierdzi Inder Sidhu to właśnie „rura” jest największym atutem telekomów. - Rozwinięta infrastruktura telekomunikacyjna, którą posiadają operatorzy, stwarza nowe możliwości oferowania usług w chmurze. Dlatego spółki branży telekomunikacyjnej muszą nawiązać współpracę z dostawcami usług i treści, albo sami się nimi stać. Są świetnie wyposażeni, by wykonać taki krok: mają infrastrukturę, klientów i sieć partnerów technologicznych – przekonuje.
Opinia głównego stratega Cisco na temat roli usług w strategii telekomów jest zbieżna z ostatnio zaprezentowanym stanowiskiem firmy doradczej [b]KPMG[/b]. [b]Jerzy Kalinowski[/b], partner w korporacji, jako przykład właściwego poszukiwania przez operatora nowego modelu działalności [link=http:///www.rp.pl/artykul/542395-Operatorzy--zapomnijcie-o-neutralnosci-technologicznej-sieci.html]kilka dni temu podał[/link] France Telecom, który intensywnie rozwija swoją strategię trzech ekranów, starając się dostarczać tą samą zawartość multimedialną na ekran telewizora, telefonu i komputera.