Nadchodząca wraz z nowym rokiem zmiana stawki podatku VAT może skomplikować działalność operatorów telekomunikacyjnych – alarmuje organizacja [b]Pracodawcy RP[/b] oraz [b]Polkomtel[/b] i [b]P4[/b]. Wątpliwości co do nowych przepisów wiążą się przede wszystkim z ryzykiem nie wypełnienia obowiązków informacyjnych przez operatorów oraz ryzykiem konieczności wystawiania klientom dwóch faktur za jeden okres rozliczeniowy.
Według Pracodawców RP niejasne sformułowanie Art. 41 projektu nowelizacji ustawy nie precyzuje, jak potraktować usługę rozliczaną w okresie rozliczeniowym, w czasie trwania którego zmienia się stawka VAT.
Według Pracodawców RP, PR i Polkomtela Art. 41 powinien zostać zmodyfikowany. Jego zaproponowana nowa treść to:
[i]„Art. 14c. W przypadku gdy okres, do którego odnosi się rozliczenie lub płatność obejmuje dzień zmiany stawki podatku, czynności, dla których w związku z ich wykonywaniem ustalane są następujące po sobie terminy płatności lub rozliczeń, dla celów ustalenia stawki podatku, uznaje się za wykonane: 1)W dniu poprzedzającym dzień zmiany stawki podatku – w zakresie części usługi świadczonej do dnia poprzedzającego dzień zmiany stawki podatku;
2)Z upływem tego okresu – w zakresie części usługi świadczonej od dnia zmiany stawki podatku.”[/i]