Reklama

Nieprawidłowe dane w przelewach

Klienci mBanku zgłaszają błędy w komunikatach o zrealizowanych przelewach

Publikacja: 29.11.2010 14:09

Nieprawidłowe dane w przelewach

Foto: Fotorzepa, Szymon Łaszewski

Do redakcji "Rz" zgłosili się klienci banku, którzy wysłali przelewy z innych banków do mBanku.

W dwóch przypadkach zgadzała się ich kwota, natomiast w komunikacie wyświetlanym w systemie transakcyjnym nieprawidłowy był nadawca przelewu.

Podobne przykłady podają użytkownicy forum mBanku:

"Dostałem pensję, jak zawsze o tej porze miesiąca... tylko że... od Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, z którą zaiste nie mam nic wspólnego... Moim pracodawcą jest jedna z największych polskich uczelni" - pisze użytkownik o pseudonimie "pduncz".

"Ja też zostałem "uszczęśliwiony" przelewem, w którym tylko kwota się zgadza, natomiast cała reszta to w ogóle drugi koniec Polski" - wtóruje mu "fronczak".

Reklama
Reklama

"U mnie to samo. Wpłynęła pensja i tylko się kwota zgadza. Zarówno nadawca jak i odbiorca dla mnie nie znany. Numer konta odbiorcy też nie mój. Aż strach się bać jak przelewy też tak sobie chodzą..." - dodaje "cactus".

– Z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach klientów mBanku, mogła zawierać niepoprawne dane (np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji). Zapewniamy, że kwoty przelewów, o których mowa, były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku – tłumaczy Krzysztof Olszewski z mBanku. Bank zablokował na kilka godzin możliwość sprawdzenia historii operacji. Po południu została ona odblokowana, ale nadal niedostępne były dane dotyczące przelewów przychodzących z wczorajszą datą.

O kłopotach z realizacją przelewów mBank lakonicznie poinformował na firmowym blogu oraz na swoim profilu na Facebooku:

"Informujemy, że w dniu dzisiejszym (29 listopada 2010 r.) z przyczyn technicznych nie będzie dostępny podgląd historii operacji na rachunkach Klientów.

Ponadto informujemy, że część przelewów przychodzących zaksięgowanych w dniu dzisiejszym mogła zawierać nieprawidłowe dane. Kwoty zrealizowanych przelewów były prawidłowe.

Pracujemy nad przywróceniem pełnej dostępności serwisu transakcyjnego. O zmianach będziemy informować na bieżąco.

Reklama
Reklama

Za utrudnienia przepraszamy."

W kolejnym komunikacie, wydanym przed godziną 18, mBank informuje, że został już przywrócony dostęp do podglądu historii operacji na rachunkach klientów. Wciąż jednak niedostępne pozostają szczegóły przelewów przychodzących w dniu dzisiejszym.

Bank zapewnia, że kwoty przelewów, o których mowa, były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku. Dodaje też, że przelewy zewnętrzne, przychodzące w ramach kolejnej sesji, zostały zrealizowane prawidłowo.

Do redakcji "Rz" zgłosili się klienci banku, którzy wysłali przelewy z innych banków do mBanku.

W dwóch przypadkach zgadzała się ich kwota, natomiast w komunikacie wyświetlanym w systemie transakcyjnym nieprawidłowy był nadawca przelewu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama