Blisko roczną kampanię mającą promować polską turystykę w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji wkrótce rozpocznie Polska Organizacja Turystyczna (POT). Jej najważniejszym elementem ma być uczestnictwo w rozpoczynających się w marcu w Berlinie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB. W tym roku Polska jest na imprezie tzw. krajem partnerskim. Wiąże się to z przygotowaniem gali otwierającej targi oraz dodatkowymi okazjami do promowania się na terenie miasta.
– Celem kampanii jest przedstawienie Polski jako kraju intrygującego i oryginalnego, mającego unikatowe w Europie walory turystyczne – mówi prezes POT Rafał Szmytke.
Według wiceministra sportu i turystyki Katarzyny Sobierajskiej poprzez jakość turystycznej oferty będzie także oceniana polska prezydencja w Unii oraz mistrzostwa Euro 2012. – Chcemy się zaprezentować jak najlepiej – podkreśla Sobierajska.
Symbolem Polski w kampanii ma być biała kostka mająca symbolizować naszą dostępność i otwartość, natomiast bohaterami kampanii – pięć oryginalnych postaci, które będą się pojawiać na plakatach i billboardach. Na otwarciu zostanie zaprezentowany multimedialny pokaz w technologii 3D.
Targi w Berlinie rozpoczynają kolejny – po ubiegłorocznym rejsie żaglowca „Fryderyk Chopin” – etap promocji Polski finansowany ze środków unijnych. Na cały program do połowy 2012 roku przeznaczono ok. 30 mln euro.