Polska będzie promować sie na targach turystycznych w Berlinie

Targi turystyczne w stolicy Niemiec rozpoczną w marcu kampanię promocyjną Polski

Publikacja: 19.01.2011 04:11

Wzrost frekwencji przełoży się na wyższe przychody gospodarki. W 2011 roku zagraniczni turyści zosta

Wzrost frekwencji przełoży się na wyższe przychody gospodarki. W 2011 roku zagraniczni turyści zostawią w Polsce ok. 5 mld dol.

Foto: Rzeczpospolita

Blisko roczną kampanię mającą promować polską turystykę w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji wkrótce rozpocznie Polska Organizacja Turystyczna (POT). Jej najważniejszym elementem ma być uczestnictwo w rozpoczynających się w marcu w Berlinie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB. W tym roku Polska jest na imprezie tzw. krajem partnerskim. Wiąże się to z przygotowaniem gali otwierającej targi oraz dodatkowymi okazjami do promowania się na terenie miasta.

– Celem kampanii jest przedstawienie Polski jako kraju intrygującego i oryginalnego, mającego unikatowe w Europie walory turystyczne – mówi prezes POT Rafał Szmytke.

Według wiceministra sportu i turystyki Katarzyny Sobierajskiej poprzez jakość turystycznej oferty będzie także oceniana polska prezydencja w Unii oraz mistrzostwa Euro 2012. – Chcemy się zaprezentować jak najlepiej – podkreśla Sobierajska.

Symbolem Polski w kampanii ma być biała kostka mająca symbolizować naszą dostępność i otwartość, natomiast bohaterami kampanii – pięć oryginalnych postaci, które będą się pojawiać na plakatach i billboardach. Na otwarciu zostanie zaprezentowany multimedialny pokaz w technologii 3D.

Targi w Berlinie rozpoczynają kolejny – po ubiegłorocznym rejsie żaglowca „Fryderyk Chopin” – etap promocji Polski finansowany ze środków unijnych. Na cały program do połowy 2012 roku przeznaczono ok. 30 mln euro.

Według Instytutu Turystyki w 2011 roku liczba zagranicznych turystów ma się zbliżyć do 13 mln. To tyle, ile w rozpoczynającym kryzys roku 2008. W kolejnych latach cudzoziemców wypoczywających w Polsce będzie stopniowo przybywać. W 2015 r. ma ich przyjechać 14,3 mln – Zakładamy, że wydatki zagranicznych turystów będą w 2011 roku o ok. 10 proc. wyższe niż w ubiegłym i sięgną 5 mld dol. – mówi prezes Instytutu Turystyki Krzysztof Łopaciński.

Blisko roczną kampanię mającą promować polską turystykę w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji wkrótce rozpocznie Polska Organizacja Turystyczna (POT). Jej najważniejszym elementem ma być uczestnictwo w rozpoczynających się w marcu w Berlinie Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB. W tym roku Polska jest na imprezie tzw. krajem partnerskim. Wiąże się to z przygotowaniem gali otwierającej targi oraz dodatkowymi okazjami do promowania się na terenie miasta.

– Celem kampanii jest przedstawienie Polski jako kraju intrygującego i oryginalnego, mającego unikatowe w Europie walory turystyczne – mówi prezes POT Rafał Szmytke.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy