Multibank, detaliczne ramie BRE Banku chce w tym roku pozyskać 10 tys. nowych klientów z segmentu zamożnych czyli posiadających co najmniej 100 tys. aktywów lub miesięczne wpływy na rachunek w kwocie co najmniej 5 tys. zł. Obecnie bank ma 119 tys. takich klientów.

- Szacujemy, że na rynku jest około 1 mln osób spełniających te kryteria, co oznacza, że mamy ponad 10 proc. udział w rynku, w tym segmencie - mówi Hubert Pałgan, dyr. departamentu sprzedaży Multibanku.

W grupie nowo pozyskiwanych istotny udział wśród mają mieć osoby z dochodami netto powyżej 12 tys., zł, lub aktywami na poziomie co najmniej 200 tys. zł.

Do grupy najzamożniejszych skierowany jest nowy produkt w ofercie banku, karta kredytowa World Signia. Łącznie bank obsługuje 600 tys. klientów indywidualnych. Plany banku zakładają, że w tym roku udzieli im kredytów na kwotę co najmniej 2,3 mld zł.

- Średniomiesięczna sprzedaż kredytów hipotecznych ma wynieść 110 mln zł, a kredytów konsumpcyjnych co najmniej 50 mln zł. Bank liczy też na zainteresowanie kredytami samochodowymi i chce ich udzielać na kwotę 25 mln miesięcznie. Będą to głównie kredyty na nowe samochody, oraz pojazdy, które mają nie więcej niż do 3 lata.