Komentarz rpkom: stawki MTR i nowe logo Netia

Aktualizacja: 03.04.2011 21:59 Publikacja: 01.04.2011 09:43

I.

Operatorzy komórkowi za niecałe 340 mln zł kupili sobie od

Urzędu Komunikacji Elektronicznej

złagodzenie obniżek stawek MTR. Po 1 lipca mają one spaść z dzisiejszych 16,77 gr. do ok. 15 gr., zamiast wcześniej zapowiadanych 9,66 gr. To dużo. Wiadomość o porozumieniu w chwili pisania tego komentarza byłą jeszcze nieoficjalna, ale w siedzibach operatorów już zapewne poszły w ruch arkusze excela, a działy finansowe rewidują prognozy finansowe na drugą połowę roku. Zobaczymy, czy mniejsza niż planowano obniżka MTR wyhamuje spadki przychodów operatorów

.

II. Netia

wydaje się być rozgoryczona fiaskiem rozmów z

Grupą TP

o wspólnych inwestycjach w światłowody.

Mirosław Godlewski

, prezes spółki mówi otwarcie w rozmowie z rpkom.pl, że TP „marzy się powrót do monopolu", co chyba oznacza, że wznowienie rozmów z TP nastąpi nieprędko, jeśli kiedykolwiek. Oczywiście światłowody pozostają w sferze zainteresowania operatora, a

Tom Ruhan

, członek zarządu Netii i szef organizacji operatorów alternatywnych ECTA, kreśli plany migracji z sieci miedzianej do optycznej w oparciu o spółki infrastrukturalne. Jak włączyć do procesu operatorów zasiedziałych – jeszcze nie wiadomo. Na osłodę Netii pozostaje nowe logo, zaprezentowane z pompą w czwartek wieczorem. Po jego zmianie na placu boju wśród dużych marek z archaiczną identyfikacją wizualną pozostała tylko

Era

. Jej logo rodem z głębokich lat 90. oczywiście nie pozostanie z nami na długo. W

Polskiej Telefonii Cyfrowej

praca nad rebrandingiem na

T-Mobile,

a konkretniej na

"T"

już wre.

 

III. Ipla

dołożyła do swojej – darmowej – aplikacji na iPhone zakładkę „na żywo", w której można oglądać TV Biznes, Polsat News i Super Stację. Trudno w tej sytuacji nie wspomnieć o testowej transmisji DVB-H. O tym, że streaming mediów na urządzenia mobilne to przyszłość, słyszy się od dawna. Ipla pokazała, że do nadawania TV do oglądania w telefonie niekoniecznie potrzebne są koncesje, przetargi i nadajniki. Podobnie jak

TP

czy

Multimedia Polska

, które uruchomiły serwis internetowy z telewizją na żywo. Kanałów w ofercie na razie nie ma zbyt wiele, ale mimo to na usta ciśnie się pytanie: kto potrzebuje Info-TV-FM?

I.

Operatorzy komórkowi za niecałe 340 mln zł kupili sobie od

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy