rpkom.pl: - Jaki udział w sprzedaży D-Linka w Polsce stanowi sprzedaż do segmentu operatorskiego?
Marcin Wójcik, menedżer sprzedaży telco&ISP D-Link Polska
: - To dzisiaj między 25 proc. a 30 proc. całej naszej sprzedaży. Z tendencją rosnącą. Wzrost udziału wynika z wzrostu wolumenu i wartości. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać w Polsce wciąż przybywa operatorów telekomunikacyjnych. Na rynek wchodzą dostawcy, prowadzący do tej pory działalność w pokrewnych branżach, np. teleinformatycznej.
Ponadto wzrost naszej sprzedaży, to efekt kilkuletniej pracy. Kilka lat temu marka D-Link, nowa na operatorskim rynku, szczególnie w segmencie urządzeń do sieci dostępowej i agregacyjnej, nie budziła zaufania operatorów. Nacisk na niską cenę był silny, a świadomość naszej marki niewysoka. W efekcie operatorzy często woleli (i czasem wciąż wolą) kupować sprzęt lepiej wypromowanych marek, ale używany, z drugiej ręki. To się jednak zaczyna zmieniać, co pozytywnie wpływa na naszą sprzedaż.