Dokładnie 405 tys. klientów usług telekomunikacyjnych miała sieć kablowa Aster w III kw. br., w chwili, gdy przejmowało ją UPC Polska – wynika z danych opublikowanych w nocy przez Liberty Global (LG), właściciela UPC. To więcej niż wynikało z ostatnich dostępnych danych o Asterze, wskazujących na ok. 380 tys. abonentów.
Dane LG wskazują jednak, że z całkowitej liczby 405 tys. we wrześniu tylko 349,6 tys. (o 30 tys. mniej niż wynika ze statystyk Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej) stanowili abonenci usługi telewizyjnej. Wzrost bazy Aster zawdzięczał więc usługom dostępu do internetu i telefonii.
Na koniec września Aster obsługiwał 194,4 tys. abonentów szerokopasmowego dostępu do sieci oraz 71,5 tys. użytkowników telefonii.
Cała grupa UPC Polska (wliczając Aster) zakończyła III kw. br. z 1,49 mln abonentów, którzy łącznie korzystali z blisko 2,5 mln usług. Z tej puli 1,359 mln to usługi telewizyjne, 750,2 tys. – internetowe, a 336 tys. – telefoniczne.
Statystyki LG pokazują przy tym, że bez przejęcia Astera, UPC Polska odnotowałoby w III kwartale spadek liczby abonentów TV o kilka tysięcy. Przyłączyłoby ono zaś w tym czasie około 13 tys. użytkowników dostępu do internetu i około 20 tys. klientów usług telefonicznych.