Aster i UPC - 750 tys. klientów dostępu [NOWE]

Aktualizacja: 03.11.2011 18:08 Publikacja: 03.11.2011 09:20

Dokładnie 405 tys. klientów usług telekomunikacyjnych miała sieć kablowa Aster w III kw. br., w chwili, gdy przejmowało ją UPC Polska – wynika z danych opublikowanych w nocy przez Liberty Global (LG), właściciela UPC. To więcej niż wynikało z ostatnich dostępnych danych o Asterze, wskazujących na ok. 380 tys. abonentów.

Dane LG wskazują jednak, że z całkowitej liczby 405 tys. we wrześniu tylko 349,6 tys. (o 30 tys. mniej niż wynika ze statystyk Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej) stanowili abonenci usługi telewizyjnej. Wzrost bazy Aster zawdzięczał więc usługom dostępu do internetu i telefonii.

Na koniec września Aster obsługiwał 194,4 tys. abonentów szerokopasmowego dostępu do sieci oraz 71,5 tys. użytkowników telefonii.

Cała grupa UPC Polska (wliczając Aster) zakończyła III kw. br. z 1,49 mln abonentów, którzy łącznie korzystali z blisko 2,5 mln usług. Z tej puli 1,359 mln to usługi telewizyjne, 750,2 tys. – internetowe, a 336 tys. – telefoniczne.

Statystyki LG pokazują przy tym, że bez przejęcia Astera, UPC Polska odnotowałoby w III kwartale spadek liczby abonentów TV o kilka tysięcy. Przyłączyłoby ono zaś w tym czasie około 13 tys. użytkowników dostępu do internetu i około 20 tys. klientów usług telefonicznych.

Jako podało LGI, polski rynek należy w tym roku do trzech najszybciej rosnących w grupie. Przychody UPC Polska w III kwartale wyniosły 94,7 mln dolarów, wobec 77,3 mln dolarów rok wcześniej. Po dziewięciu miesiącach zaś osiągnęły wartość 277 mln dolarów (231,2 mln dolarów rok temu).

Kwoty te obejmują najprawdopodobniej tylko przychody Astera z dwóch ostatnich tygodni września. UPC Polska przejęło go bowiem oficjalnie 16 września br. Amerykański koncern poinformował też, że tuż po transakcji, UPC spłaciło zadłużenie kupionej sieci w kwocie 1,6 mld zł. Z komunikatu LGI wynika też, że ostateczna zapłata za udziały czwartej w Polsce sieci kablowej wyniosła około 840 mln zł, wobec 870 mln zł ustalonych w grudniu 2010 r.

Dokładnie 405 tys. klientów usług telekomunikacyjnych miała sieć kablowa Aster w III kw. br., w chwili, gdy przejmowało ją UPC Polska – wynika z danych opublikowanych w nocy przez Liberty Global (LG), właściciela UPC. To więcej niż wynikało z ostatnich dostępnych danych o Asterze, wskazujących na ok. 380 tys. abonentów.

Dane LG wskazują jednak, że z całkowitej liczby 405 tys. we wrześniu tylko 349,6 tys. (o 30 tys. mniej niż wynika ze statystyk Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej) stanowili abonenci usługi telewizyjnej. Wzrost bazy Aster zawdzięczał więc usługom dostępu do internetu i telefonii.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy