W rezultacie może wybuchnąć wojna na oferty o przejęcie dobrej marki na najszybciej rozwijającym się rynku ubezpieczeniowym na świecie. Zwycięzca będzie musiał prawdopodobnie zapłacić blisko sześć miliardów dolarów.
MetLife i Prudential Financial Inc, dwa największe amerykańskie towarzystwa ubezpieczeń na życie, zatrudniły odpowiednio Credit Suisse i Merrill Lynch do doradzania im przy potencjalnych ofertach, twierdzą ludzie znający sprawę. Według nich notowany na giełdzie w Kanadzie Manulife Financial Corp zatrudnił z kolei Citigroup. Sun Life Financial Inc, trzecie pod względem wielkości towarzystwo ubezpieczeń na życie w Kanadzie, zapowiedziało, że złoży ofertę, ale odmówiło odpowiedzi na pytanie, czy zatrudniło doradcę.
Azjatycki popyt na produkty ubezpieczeniowe będzie prawdopodobnie szybko rósł wraz z rozwojem klasy średniej. Nasycenie produktami ubezpieczeniowymi w krajach takich jak Indonezja stanowi ułamek wskaźnika zachodniego.
Połączenie solidnej marki ING z pragnieniem zachodnich ubezpieczycieli, by rozwijać się w Azji, może wywindować cenę nawet do sześciu miliardów dolarów, twierdzą bankierzy.