Diageo, właściciel m.in. marek Johnnie Walker i Smirnoff, chce w 2015 r. dojść do połowy obrotów z rynków wschodzących. Teraz postanowił odkupić za ok. 300 mln funtów (469 mln dol.) cachacę od rodzinnej firmy Ypioca. To trzeci producent alkoholu zwanego też brazylijskim rumem i lider w szybko rosnącym segmencie premium tego rynku. Cachaca, produkt destylacji przefermentowanej trzciny cukrowej, stanowi 80 proc. brazylijskiej produkcji alkoholu, a zmieszana z cukrem, sokiem z limonki i lodem daje popularny brazylijski koktajl caipirinha.

Diageo, podobnie jak inni gracze tego rynku, stara się zwiększyć obecność na rynkach wschodzących dla wyrównania słabego popytu w Europie. Od dawna rozmawia z właścicielem tequili Jose Cuervo o kupnie udziałów w marce numer 1 na świecie, wycenianej na ponad 3 mld dol.