Po niemal równym roku od premiery działający w chmurze pakiet biurowy Microsoftu Office 365 zgromadził ponad 200 tys. użytkowników z 88 krajów. Przychody ze sprzedaży produktów typu cloud wzrosły w tej firmie o 114 proc., rok do roku. Office 365 to rozwiązanie pozwalające na zdalny dostęp do programów i usług biurowych zlokalizowanych nie na naszym prywatnym komputerze, ale na serwerach Microsoftu.
- Pakiet Microsoft Office jest obecnie używany przez 1,3 mld ludzi na świecie, a Office 365 ma szansę stać się naszym najszybciej rosnącym produktem w historii – stwierdził Kurt DelBene, dyrektor działu Microsoft Office, podczas Worldwide Partnership Conference w Toronto.
Teraz koncern udostępni swoim 640 tys. partnerom biznesowym – firmom rozwijającym i/lub sprzedającym klientom końcowym oprogramowanie Microsoftu - narzędzie o nazwie Office 365 Open. Dzięki niemu programiści będą mogli rozszerzyć możliwości Office 365 i skroić je pod kątem potrzeb różnych branż.
- W tym roku wchodzimy szerzej w chmurę – zaanonsował Steve Ballmer, dyrektor generalny koncernu. – Liczba partnerów sprzedających nasze produkty chmurowe rośnie w tempie 10 proc. lub 1000 firm miesięcznie. Office 365 Open pozwoli im zbudować własne rozwiązania na bazie Office 365 i samodzielnie je sprzedawać.
To istotna zmiana w strategii Microsoftu. Oznacza przekazanie w ręce partnerów biznesowych koncernu bezpośredniej sprzedaży tego oprogramowania i pozwoli na samodzielne pobieranie opłat od korzystających z niego użytkowników. Do tej pory firmy partnerskie sprzedające Office 365 działały w niezbyt wygodnym modelu paid back: wystawiały rachunek Microsoftowi, który wypłacał im należną część marży.