W Polsce to jeszcze rzadkość. Niewielu jest ludzi biznesu, którzy znają i kochają sztukę, a jednocześnie umieją ją promować w swoim środowisku. Do tych nielicznych należy Adam Maciejewski, członek zarządu GPW. Promuje on ideę osobistej odpowiedzialności obywatelskiej.
– Jedną z najlepszych definicji odpowiedzialności społecznej, co prawda w ujęciu biznesowym, znajdziemy np. w normie ISO26000 – mówi Adam Maciejewski. – Ale o ile CSR stał się niemal modny, to nie przypominam sobie, by ktoś z równym entuzjazmem mówił o tym, co jest według mnie jeszcze ważniejsze, czyli o społecznej odpowiedzialności obywatelskiej. Zapewne każdy z nas może znaleźć taki obszar zadań, by pokazać swoje zaangażowanie obywatelskie. Dla mnie jest to sztuka współczesnej i jej promocja. Od kilku lat poświęcam sporo wolnego czasu i wysiłku na promocję młodego polskiego malarstwa.
Adam Maciejewski organizuje w Polsce oraz za granicą zarówno wystawy, jak i wielowymiarowe wydarzenia pokazujące nowoczesne oblicze polskiej kultury niezależnej. Prezentuje to, co sam uważa za wartościowe. Najlepszym krytykiem jest dla niego publiczność. Stara się udowodnić, że malarstwo, poezja, muzyka, animacja czy nawet moda mogą tworzyć wspólne kompozycje. Co więcej, umie gromadzić wokół swoich projektów ludzi biznesu.
Realizowany w 2011 r. projekt someBody@somePLace został zakwalifikowany do programu kulturalnego Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej i uzyskał honorowy patronat ówczesnego Przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, prof. Jerzego Buzka.
Do realizacji kolejnych pomysłów Adam Maciejewski wraz z grupą przyjaciół powołał niedawno Fundację EGER, której celem jest wspieranie kultury. Jednym z pierwszych projektów fundacji było uczczenie 75. rocznicy urodzin Edwarda Stachury. W Teatrze Ateneum wystawiono „Białą Lokomotywę", spektakl muzyczny poświęcony pamięci poety.