Wind Mobile chce w tym roku zarobić netto 3,8 mln zł

Publikacja: 11.04.2013 17:13

Wind Mobile

, który zaczynał od roli dostawcy infrastruktury (platform technologicznych) dla operatorów mobilnych, zdecydował o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki. Pierwszym produktem z tego obszaru były tzw. halodzwonki (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie). Z czasem produkt rozwinął się w Open Ringback, czyli platformę technologiczną ujednolicającą sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek  – twierdzi

Igor Bokun

, prezes technologicznej spółki. Klientami Open Ringback (platforma zaczęła działać jesienią 2012 r.) są już wszyscy operatorzy komórkowymi w Polsce. Wind Mobile prowadzi też zaawansowane rozmowy z operatorami zagranicznymi.

Drugim strategicznym produktem notowanej na NewConnect spółki jest reklaMÓWKA (tradycyjny sygnał oczekiwania na połączenie w telefonie zamieniany jest na przekaz reklamowy). Wind Mobile finalizuje rozmowy z jednym z operatorów, który jest zainteresowany produktem. – Rynek reklamy mobilnej to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów reklamy – twierdzą przedstawiciele firmy.

Wind Mobile liczy, że nowe produkty przełożą się na dalszy szybki rozwój spółki. W 2013 r. chce mieć 16 mln zł przychodów wobec 13,1 mln zł rok temu. Zysk netto wzrośnie do 3,8 mln zł z 3,08 mln zł. Z tego 2,44 mln zł zapewni segment mobilnej rozrywki. – Moglibyśmy jeszcze z powodzeniem przez 2-3 lata rozwijać się w Polsce. To nas jednak nie zadowala. Chcemy wyjść za granicę – mówi Bokun. Zastrzega, że prognoza na ten rok nie uwzględnia potencjalnych przychodów spoza Polski.

Firma szczególnie interesuje się państwami Bliskiego Wschodu. – Rozmawiamy z firmą, która sprzedaje najwięcej muzyki i treści w krajach arabskich. Negocjujemy zasady współpracy. Nasz partner współpracuje z 42 operatorami komórkowymi, którzy obsługują 250 mln klientów – mówi prezes. Ujawnia, że podmiot jest zainteresowany platformą Open Ringback oraz platformami mobilnymi. Kolejny partner, również z Bliskiego Wschodu, już wdrożył reklaMÓWKĘ u swoich klientów w Pakistanie i Arabii Saudyjskiej. Wind Mobile chce kupić ten podmiot. – Rozmowy są bardzo zaawansowane – zdradza Bokun.

Wind Mobile negocjuje też z największym graczem na europejskim rynku halodzwonków. – Interesuje nas przejęcie. Rozmawiamy bardzo twardo – oświadcza prezes. Wind Mobile spotyka się też z partnerem amerykańskim, który działa też w Europie. – Ma dobre relacje z operatorami komórkowymi na naszym kontynencie co dałoby nam dostęp do nowych klientów końcowych – stwierdza prezes. Wind Mobile chce też współpracować z największym dostawcą dodanych usług mobilnych w Afryce, z którego usług korzysta 200 mln klientów. – Chcemy, żeby to było strategiczne partnerstwo na wyłączność – mówi przedstawiciel Wind Mobile. Polska spółka chce też współpracować z największym operatorem komórkowym w Afryce, który jest zainteresowany jej produktami.

Bokun wierzy, że pozyskanie choćby tylko jednego z wymienionych wcześniej partnerów, przełożyłoby się na skokowy wzrost firmy. – Szacujemy, że już w przyszłym roku nasze obroty mogłyby skoczyć do 30,7 mln zł a zysk netto do 5,7 mln zł. W kolejnym roku może to być już 45,4 mln zł sprzedaży i 9,1 mln zł zysku netto – stwierdza. Zastrzega, że nie są to oficjalne prognozy.

Zapewnia, że Wind Mobile ma zaplecze finansowe, żeby rosnąć organicznie i pozyskiwać klientów. – Jeśli jednak zdecydujemy się na dużą akwizycję, będziemy musieli sięgnąć po dodatkowe finansowanie poprzez emisję akcji lub obligacji – oświadcza.

Sygnalizuje, że Wind Mobile jest gotowy do przejścia na GPW. – Uznaliśmy jednak, że zmianie rynku notowań powinna towarzyszyć nowa emisja akcji np. związana z pozyskaniem pieniędzy na przejęcia – podsumuje wątek.

Wind Mobile

, który zaczynał od roli dostawcy infrastruktury (platform technologicznych) dla operatorów mobilnych, zdecydował o poszerzeniu oferty o usługi mobilnej rozrywki. Pierwszym produktem z tego obszaru były tzw. halodzwonki (muzyka emitowana w momencie czekania na połączenie). Z czasem produkt rozwinął się w Open Ringback, czyli platformę technologiczną ujednolicającą sprzedaż halodzwonków. – To unikalny produkt na skalę światową, który został bardzo dobrze przyjęty przez rynek  – twierdzi

Pozostało 88% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy