Firma badawcza IDC przedstawiła raport dotyczący sprzedaży telefonów komórkowych w zakończonym z końcem czerwca drugim kwartale. Wynika z niego, że rynek urósł w stosunku do wyników zeszłorocznych o 6 proc.. Globalni użytkownicy kupili ponad 432 mln urządzeń komunikacji mobilnej.
Sprzedaż w segmencie smart urosła o 52,3 proc. i osiągnęła wynik 237,9 mln smartfonów dostarczonych do rąk klientów. Niekwestionowanym liderem całej branży jest Samsung, który wciąż zwiększa swój udział w światowej sprzedaży. Uplasował u klientów 72,4 miliony swoich smartfonów (30,4proc. rynku) i 113,4 telefonów komórkowych (26,2 proc. rynku).
Drugim, jeśli chodzi o ilość sprzedanych smarfonów producentem jest Apple, które dostarczyło 31,2 miliona iPhone-ów czyli o 20 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Największe wzrosty odnotowały azjatyckie LG i Lenovo. O ile w przypadku LG produkty sygnowane logo koncernu są obecne na rynku od kilku lat i progres rzędu 108,6 proc. wydaje się być wynikiem ponad przeciętnym, o tyle Lenovo startuje dopiero w segmencie smart i jego sprzedaż większa od zeszłorocznej o ponad 130 proc. jest dużym zaskoczeniem. LG wprowadziło na rynek 12,1 miliona sztuk, podczas gdy Lenovo słynące z dobrych laptopów zyskało już 4,7 proc. udział w rynku i sprzedało 11,3 miliona sztuk swoich urządzeń.
Pierwszą piątkę dostawców smartfonów uzupełnia ZTE, którego sprzedaż wzrosła w porównaniu do drugiej kwarty poprzedniego roku o 57,8 proc. i wyniosła 10,1 miliona egzemplarzy (4,2 proc. rynku).