110,9 mln dol. przychodów w trzecim kwartale br. i 340 mln dol. w ciągu dziewięciu miesięcy br. wypracowało UPC Polska – wynika z danych opublikowanych przed północą polskiego czasu przez właściciela kablówki Liberty Global.
To oznacza niewielkie wzrosty (licząc w amerykańskiej walucie) wobec analogicznych okresów z 2012 r., gdy przychody operatora wyniosły odpowiednio 110,6 mln dol. oraz 334,8 mln dol.
Z mobilnych usług UPC (operator utrzymuje dawnych użytkowników Astera) korzystało w końcu września 19 tys. abonentów, czyli o 4 tys. mniej niż w czerwcu.
W zasięgu sieci kablowej jest już blisko 2,7 mln gospodarstw domowych, ale z usług kablówki korzysta 1434,5 tys., czyli o 15 tys. mniej niż w czerwcu. Spadek ten, podobnie jak we wcześniejszych okresach, następuje w bazie klientów usług wideo, która w minionym kwartale skurczyła się UPC o blisko 21 tys. Ubywa przy tym tradycyjnie klientów analogowej usługi, a cyfrowej nie przybywa tak szybko aby ubytek zniwelować (w III kw. operator zdobył ich 13,5 tys.).
Rośnie natomiast nadal liczba klientów usług dostępu do Internetu i telefonii stacjonarnej UPC. W III kw. tych pierwszych przybyło kablówce 8,4 tys., a telefon kupiło 10,7 tys. klientów.