UPC Polska w 2013 roku: co trzeci klient korzysta z Triple Play [aktualizacja]

Publikacja: 14.02.2014 10:09

Z raportu grupy Liberty Global wynika, że na koniec ubiegłego roku z usług firma UPC Polska korzystało 1.436.700 klientów, którzy wykupili 2.673.000 usług.

W samym czwartym kwartale ubiegłego roku liczba RGU UPC Polska wzrosła: o 25,3 tys. RGU telewizji cyfrowej, 27,5 tys. internetu szerokopasmowego, a telefonii stacjonarnej o 5,7 tys..

W efekcie, na koniec czwartego kwartału 2014 r. liczba sprzedanych telewizji cyfrowej wynosiła 848,3 tys., internetu 915,9 tys., a telefonii 521,8 tys..

Operator podaje też, że liczba klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej wzrosła w ciągu kwartału do 75,4 proc. Na koniec trzeciego kwartału było to niewiele ponad 70 proc.

Na koniec 2013 roku w porównaniu z końcem roku 2012 liczba usług telewizji cyfrowej UPC wzrosła o 92 tys. (12 proc.), internetu – o 61,3 tys. (7 proc.), a telefonii – o 62,8 tys. (prawie 14 proc.).

UPC Polska podkreśla, że klienci coraz chętniej wybierali potrójną usługę, co przełożyło się na wzrost udziału tej grupy w ogólnej liczbie klientów do poziomu 32,2 proc.

Zgodnie ze sprawozdaniem rocznym Liberty Global przychody UPC Polska w 2013 roku wyniosły 460 mln dol.

W porównaniu z 2012 r. oznacza to wzrost o 2,2 proc. w amerykańskiej walucie, ale stabilny poziom wpływów z nieznacznym wskazaniem na spadek (- 0,7 proc.) w złotych.

W przeliczeniu na polską walutę przychody UPC Polska mogły wynieść w 2013 r. 1,453 mld zł.

Wartość aktywów trwałych i udziałów w innych firmach należących do UPC Polska określono natomiast na około 1,17 mld dol. (3,7 mld zł).

W porównaniu z 2012 r. o 1 pkt proc. wzrósł stopień pokrycia sieci UPC nadbudowaną w tych samych lokalizacjach infrastrukturą konkurencji kablowej. Jak podał Liberty, w Polsce odsetek ilustrujący sytuację wyniósł około 42 proc. Udział w rynku gospodarstw domowych z telewizją UPC Polska szacowany jest na 9 proc., a w zasięgu sieci operatora jest 20 proc. gospodarstw.

Do głównych konkurentów na rynku wideo  UPC zaliczono Cyfrowy Polsat (udziały platformy określono na 26 proc.), NC+ (16 proc.), Orange Polska i Vectrę. Vectra jest uważana również za głównego konkurenta UPC na rynku ADSL.

Jak mówiła w wywiadzie udzielonym rpkom.pl Agnieszka Zawistowska, dyrektor UPC Biznes, w tym roku operator uruchomi społecznościową sieć hot spotów WIFI - potwierdził Liberty.

Z raportu grupy Liberty Global wynika, że na koniec ubiegłego roku z usług firma UPC Polska korzystało 1.436.700 klientów, którzy wykupili 2.673.000 usług.

W samym czwartym kwartale ubiegłego roku liczba RGU UPC Polska wzrosła: o 25,3 tys. RGU telewizji cyfrowej, 27,5 tys. internetu szerokopasmowego, a telefonii stacjonarnej o 5,7 tys..

Pozostało 86% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy