Przegląd prasy – piątek 14 marca

Publikacja: 14.03.2014 06:24

 

 

Laptopy w szkole to zło

Komputery zawładnęły amerykańskimi szkołami dekadę temu. Dziś coraz głośniej mówi się o szkodach, jakie wyrządzają procesowi nauki. Tymczasem my wciąż bezrefleksyjnie powtarzamy hasło: „Tablet w każdym plecaku" .

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=476733 (dostęp płatny)

Niełatwo zerwać z kablówką

Chciałem się rozstać z telewizją kablową. Okazją do tego była zmiana oferty, liczyłem więc że nastąpi to bez żadnych kosztów - pisze czytelnik.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=476663 (dostęp płatny)

Kończy Ci się umowa z operatorem? Sprawdź, jakie masz prawa

Tomasz Jurczak

Operator telekomunikacyjny ma prawo przedłużyć umowę na czas nieokreślony, jeśli klient jej nie wypowie przed czasem. Problem w tym, że nie jest to opłacalne dla użytkownika. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, kwestia statusu umowy zawieranej na czas nieokreślony/określony po upływie wskazanego w niej terminu obowiązywania, pozostaje w sferze swobodnej decyzji stron umowy. Nie jest ona regulowana przepisami prawa telekomunikacyjnego, ale Kodeksu cywilnego.

http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artykuly/783657,konczy-ci-sie-umowa-z-operatorem-sprawdz-jakie-masz-prawa.html

 

 

Milion internautów oceniło. Oto najlepsze e-sklepy w Polsce

wat

Tylko 4 na 100 polskich internautów nie robiło jeszcze nigdy zakupów w sieci. Gdzie reszta robi je najchętniej? Porównywarka cen Ceneo na podstawie miliona ankiet stworzyła ranking najlepszych e-sklepów.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15616508,Milion_internautow_ocenilo__Oto_najlepsze_e_sklepy.html

Facebook zatrudni w Polsce. Nie będą to programiści

Paweł Górecki

Nicola Mendelsohn - wiceprezeska Facebooka, szefowa firmy na Europę, Afrykę i Bliski Wschód - wczoraj gościła w Warszawie. Udało się nam z nią porozmawiać o tym, jak firma traktuje nasz rynek i jak robi się karierę w Facebooku, będąc matką czwórki dzieci.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15613988,Facebook_zatrudni_w_Polsce__Nie_beda_to_programisci.html

 

 

Stopklatka TV rusza w sobotę, liczy na 2 proc. rynku

Magdalena Lemańska

Uruchamiany przez Kino Polska TV, Agorę i spółkę Stopklatka nowy filmowy kanał naziemnej telewizji cyfrowej ma być rentowny w przyszłym roku. Filmowa stacja ruszy 15 marca o 6:00 rano w ramach jednego z pakietów (tzw. pierwszego multipleksu) naziemnej telewizji cyfrowej. Ale będzie także dostępna dla 5 mln klientów platform satelitarnych oraz 2,5 mln klientów kablówek. - Wśród największych operatorów kablowych jedynie Vectra będzie miała w ofercie ten kanał nieco później, bo w kwietniu, a do końca roku chcemy podpisać umowy ze wszystkimi operatorami, dzięki czemu będziemy docierać do 4 mln klientów sieci kablowych – mówił Bogusław Kisielewski, prezes Stopklatki.

http://www.parkiet.com/artykul/1365077-Rusza-kanal-Stopklatka-TV.html

 

 

Polacy oswojeni ze smart TV

Magdalena Lemańska

Przez cztery lata kupiliśmy 2,6 mln telewizorów z dostępem do internetu. W Europie z takim wynikiem jesteśmy potęgą. Liderem są Niemcy. Jak szacuje GfK Polonia, od 2010 r. do końca 2013 r. sprzedało się w Polsce 2,6 mln smart TV – telewizorów z dostępem do sieci, dzięki czemu możliwe jest na nich korzystanie ze specjalnych aplikacji. W związku z tym, że definicji smart TV jest wiele, GfK podaje swoją. – Przez smart TV rozumiemy telewizory z funkcją otwartego internetu  (czyli takie, które mają wyszukiwarkę) lub dostęp do AppStore. Większość z tych sprzedawanych na polskim rynku stanowią modele pierwszego typu – mówił Arkadiusz Bicki z GfK Polonia na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235908-Polacy-oswojeni-ze-smart-TV.html (dostęp płatny)

Przez komórkę do serca konsumenta

Z badania TNS Polska wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat liczba użytkowników smartfonów wzrosła o 1/3. Smartfon nie jest to już gadżetem, z którego korzystają młodzi ludzie w wieku od 15 do 30 lat, choć w tej grupie liczba posiadaczy tego typu urządzeń jest największa. Wprawdzie wraz z wiekiem udział ten maleje, ale nadal jest znaczący, bo w grupie 40-latków, posiadanie smartfonów deklaruje 52 proc. Polaków.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235705-Przez-komorke--do-serca-konsumenta.html (dostęp płatny)

Przyszłość bankowości mobilnej

Coraz więcej osób przeprowadza operacje finansowe, wykorzystując smartfony lub tablety. Na ponad 20 mln Polaków, którzy są klientami banków, ponad dwa miliony korzystało w ubiegłym roku z bankowości mobilnej. Na tle innych krajów Polska nie wypada jednak zbyt imponująco. Z danych TNS oraz raportu globalnego Mobile Life 2013 wiemy, że w naszym kraju z bankowości mobilnej korzysta 12 proc. klientów banków. Dla porównania średnia europejska to 25 proc. Co ciekawe, niemal na podobnym poziomie (15 proc.) z bankowości mobilnej korzystają Niemcy, zdecydowanie częściej z takiej możliwości korzystają Hiszpanie (33 proc.), Czesi (36 proc.) czy Szwedzi (39 proc.).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235706-Przyszlosc--bankowosci-mobilnej.html (dostęp płatny)

Nowy rynek cyfrowej epoki

Zupełnie nowy rynek mobilnych aplikacji stworzyły smartfony. Szybko się rozwija, bo został podchwycony przez banki oraz działy sprzedaży jako świetny mechanizm dotarcia do klienta. Smartfony sprawiły, że wykorzystanie internetu nabrało nowego wymiaru. W 2013 roku klienci w Polsce kupili ponad 8,5 mln smartfonów, o łącznej wartości 1,35 mld euro – szacuje portal rpkom.pl. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej w latach 2009–2012 wielkość wykorzystania mobilnego internetu wzrósł dwukrotnie, na koniec 2012 roku udział internetu mobilnego w całym ruchu w Polsce przekroczył 10 proc. W tym samym roku spośród ponad miliona nowych odbiorców internetu ponad połowa  zdecydowała się na korzystanie z modemów 2G/3G, które są najpopularniejszą technologią dostępową w Polsce.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235704-Nowy-rynek--cyfrowej-epoki.html (dostęp płatny)

Klient chce mieć stałą kontrolę nad usługami

Coraz więcej klientów korzysta z konta za pośrednictwem bankowości mobilnej. – To często kluczowy kanał obsługi dla klienta – przyznaje Ricardo Campo, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Millennium. Dodaje, że dlatego szeroki dostęp do aplikacji oraz długa lista funkcjonalności stanowią obecnie o konkurencyjności banków – zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firm.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235708-Klient-chce-miec-stala-kontrole-nad-uslugami.html (dostęp platny)

Konto w kieszeni

Nawyki klientów banków bardzo szybko się zmieniają. Polacy chętnie wykorzystują nowe technologie i stają się coraz bardziej mobilni. Niedawno jechałem pociągiem z Warszawy do Katowic i co zauważyłem? Większość pasażerów mojego przedziału pokazała konduktorowi bilet elektroniczny w telefonie. To jest przykład zmian, które obserwujemy także w branży finansowej. Dzisiaj to nie bank określa nawyki klientów, ale odwrotnie. My staramy się dostosować do ich potrzeb - mówi Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej ING Banku Śląskiego.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1235703-Konto-w-kieszeni.html (dostęp płatny)

Laptopy w szkole to zło

Komputery zawładnęły amerykańskimi szkołami dekadę temu. Dziś coraz głośniej mówi się o szkodach, jakie wyrządzają procesowi nauki. Tymczasem my wciąż bezrefleksyjnie powtarzamy hasło: „Tablet w każdym plecaku" .

Pozostało 96% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy