Przez cztery lata kupiliśmy 2,6 mln telewizorów z dostępem do internetu. W Europie z takim wynikiem jesteśmy potęgą. Liderem są Niemcy. Jak szacuje GfK Polonia, od 2010 r. do końca 2013 r. sprzedało się w Polsce 2,6 mln smart TV – telewizorów z dostępem do sieci, dzięki czemu możliwe jest na nich korzystanie ze specjalnych aplikacji. W związku z tym, że definicji smart TV jest wiele, GfK podaje swoją. – Przez smart TV rozumiemy telewizory z funkcją otwartego internetu (czyli takie, które mają wyszukiwarkę) lub dostęp do AppStore. Większość z tych sprzedawanych na polskim rynku stanowią modele pierwszego typu – mówił Arkadiusz Bicki z GfK Polonia na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235908-Polacy-oswojeni-ze-smart-TV.html (dostęp płatny)
Przez komórkę do serca konsumenta
Z badania TNS Polska wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat liczba użytkowników smartfonów wzrosła o 1/3. Smartfon nie jest to już gadżetem, z którego korzystają młodzi ludzie w wieku od 15 do 30 lat, choć w tej grupie liczba posiadaczy tego typu urządzeń jest największa. Wprawdzie wraz z wiekiem udział ten maleje, ale nadal jest znaczący, bo w grupie 40-latków, posiadanie smartfonów deklaruje 52 proc. Polaków.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235705-Przez-komorke--do-serca-konsumenta.html (dostęp płatny)
Przyszłość bankowości mobilnej
Coraz więcej osób przeprowadza operacje finansowe, wykorzystując smartfony lub tablety. Na ponad 20 mln Polaków, którzy są klientami banków, ponad dwa miliony korzystało w ubiegłym roku z bankowości mobilnej. Na tle innych krajów Polska nie wypada jednak zbyt imponująco. Z danych TNS oraz raportu globalnego Mobile Life 2013 wiemy, że w naszym kraju z bankowości mobilnej korzysta 12 proc. klientów banków. Dla porównania średnia europejska to 25 proc. Co ciekawe, niemal na podobnym poziomie (15 proc.) z bankowości mobilnej korzystają Niemcy, zdecydowanie częściej z takiej możliwości korzystają Hiszpanie (33 proc.), Czesi (36 proc.) czy Szwedzi (39 proc.).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235706-Przyszlosc--bankowosci-mobilnej.html (dostęp płatny)
Nowy rynek cyfrowej epoki
Zupełnie nowy rynek mobilnych aplikacji stworzyły smartfony. Szybko się rozwija, bo został podchwycony przez banki oraz działy sprzedaży jako świetny mechanizm dotarcia do klienta. Smartfony sprawiły, że wykorzystanie internetu nabrało nowego wymiaru. W 2013 roku klienci w Polsce kupili ponad 8,5 mln smartfonów, o łącznej wartości 1,35 mld euro – szacuje portal rpkom.pl. Według danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej w latach 2009–2012 wielkość wykorzystania mobilnego internetu wzrósł dwukrotnie, na koniec 2012 roku udział internetu mobilnego w całym ruchu w Polsce przekroczył 10 proc. W tym samym roku spośród ponad miliona nowych odbiorców internetu ponad połowa zdecydowała się na korzystanie z modemów 2G/3G, które są najpopularniejszą technologią dostępową w Polsce.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235704-Nowy-rynek--cyfrowej-epoki.html (dostęp płatny)
Klient chce mieć stałą kontrolę nad usługami
Coraz więcej klientów korzysta z konta za pośrednictwem bankowości mobilnej. – To często kluczowy kanał obsługi dla klienta – przyznaje Ricardo Campo, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Millennium. Dodaje, że dlatego szeroki dostęp do aplikacji oraz długa lista funkcjonalności stanowią obecnie o konkurencyjności banków – zarówno w przypadku klientów indywidualnych, jak i firm.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235708-Klient-chce-miec-stala-kontrole-nad-uslugami.html (dostęp platny)
Konto w kieszeni
Nawyki klientów banków bardzo szybko się zmieniają. Polacy chętnie wykorzystują nowe technologie i stają się coraz bardziej mobilni. Niedawno jechałem pociągiem z Warszawy do Katowic i co zauważyłem? Większość pasażerów mojego przedziału pokazała konduktorowi bilet elektroniczny w telefonie. To jest przykład zmian, które obserwujemy także w branży finansowej. Dzisiaj to nie bank określa nawyki klientów, ale odwrotnie. My staramy się dostosować do ich potrzeb - mówi Szymon Mitoraj, dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej ING Banku Śląskiego.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1235703-Konto-w-kieszeni.html (dostęp płatny)