Internet podbił serca konsumentów

Czołówka najmocniejszych marek w handlu to giganci e-commerce z Allegro na czele

Aktualizacja: 28.11.2014 08:28 Publikacja: 28.11.2014 00:01

Internet podbił serca konsumentów

Foto: Rzeczpospolita

Serwis Allegro pod względem mocy marki nie ma sobie równych – choć w porównaniu z ubiegłoroczną edycją zanotował spadek o 31 pkt, to i tak z wynikiem 647 pkt ma ogromną przewagę nad kolejną marką w kategorii. Allegro jest największym internetowym sprzedawcą w kraju – odpowiadać może nawet za połowę e-handlu, który w tym roku wart będzie ok. 30 mld zł. Według niedawno ujawnionych danych w kategorii elektronika udział Allegro w rynku przekracza nawet poziom 60 proc. Firma nie podaje danych o obrotach ani związanych z nimi prowizjach, które stanowią faktyczny przychód – wiadomo jedynie, że w pierwszym półroczu w serwisie wystawiono na sprzedaż ponad 290 mln ofert, co stanowi 21-proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku.

Pozostało 85% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy