Pełna obsługa przez internet

Przez ostatnie trzy lata udało się zamienić ZUS w sprawny e-urząd, w którym klienci mogą wszystko załatwić online.

Publikacja: 24.06.2015 21:00

Nowy Portal Informacyjny ZUS ułatwia komunikację z ubezpieczonymi, świadczeniobiorcami i płatnikami

Nowy Portal Informacyjny ZUS ułatwia komunikację z ubezpieczonymi, świadczeniobiorcami i płatnikami

Foto: ZUS

Odprowadzamy do ZUS składki, otrzymujemy emerytury i inne świadczenia. Wszystko to odbywa się bez żadnych zakłóceń dzięki systemowi informatycznemu zbudowanemu w ZUS w ciągu ostatnich kilkunastu lat.

O jego złożoności świadczą choćby podstawowe dane. Z kompleksowego systemu informatycznego ZUS korzysta ok. 40 tys. użytkowników wewnętrznych. Pozwala on obsługiwać 7 mln emerytów i rencistów oraz 2 mln płatników odprowadzających składki za 15 mln ubezpieczonych. Wielkość bazy danych to ok. 70 TB (1 terabajt to bilion bajtów). Dla porównania w przypadku systemu IACS Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, obsługującego dopłaty dla rolników, jest to ok. 7 TB.

Pozostało 82% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy