eMarketer: reklama mobilna w USA zagarnie połowę rynku

Już w tym roku w USA połowa wszystkich przychodów z cyfrowej reklamy będzie pochodzić z reklamy mobilnej.

Publikacja: 01.09.2015 17:06

Amerykański eMarketer podniósł właśnie prognozy dla mobilnej reklamy i okazało się, że zawładnie ona połową amerykańskiego rynku reklamy w sieci już w tym roku. Wpływy z mobilnej reklamy dobiją w tym roku za oceanem do 30,45 mld dol. (to prawie 52 proc. całego rynku reklamy w sieci), a za cztery lata sięgną już prawie 65,5 mld dol. i będą odpowiadały za prawie 70 proc. cyfrowego rynku reklam w USA, co oznacza prawie 30 proc. wszystkich ówczesnych wydatków na reklamę. Udział reklamy mobilnej w całym reklamowym torcie będzie wtedy w USA znacznie wyższy niż reklamy prasowej (skurczy się do 12,1 proc.) oraz tylko niewiele niższy od udziału reklamy telewizyjnej (34,6 proc.). – Część pieniędzy przepływa do reklamy mobilnej organicznie z puli wydawanej na reklamę cyfrową, ale obserwujemy także, że dodatkowe środki przepływają z tradycyjnych mediów oraz z reklam na rynkach lokalnych – przyznaje Martin Utreras, analityk eMarketera. Największe wpływy z reklamy w komórkach przynosi i będzie przynosić w kolejnych latach reklama graficzna (w tym wideo), następnie reklama w mobilnych wyszukiwarkach, niewielki udział w rynku mają reklamowe esemesy, mmsy, wiadomości p2p oraz e-maile.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy